موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی استان ها

a/121265 :کد

در چهارمحال:

از خدمات‌رسانی نارنجی و سفیدپوشان شهر تا سرکشی مسئولان

  پنجشنبه ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ — ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۱۳۳   
 تحلیل ایران -از خدمات‌رسانی نارنجی و سفیدپوشان شهر تا سرکشی مسئولان

این روزها خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و گردشگران دغدغه همه مسئولان و خدمت‌گزاران استان چهارمحال و بختیاری است که همه جمع شدند تا بتوانند خدمات خوب و در شأن مسافران را ارائه و رضایت مسافران جلب شود.

این روزها خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و گردشگران دغدغه همه مسئولان و خدمت‌گزاران استان چهارمحال و بختیاری است که همه جمع شدند تا بتوانند خدمات خوب و در شأن مسافران را ارائه و رضایت مسافران جلب شود.


 به گزارش تحلیل ایران، تقریبا از یک ماه گذشته بود که ستاد خدمات سفر در چهارمحال و بختیاری برای ارائه خدمات به مسافران تشکیل شد تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقبال از مسافران نوروزی انجام شود‌.

 

 در ایام نوروز همیشه توجه کردیم به خواسته‌های مسافران و پای صحبت آن‌ها بودیم تا ببینیم مشکل آن‌ها چه بوده اما کسی به افرادی که به مسافران در این ایام خدمات رسانی می‌کنند توجه نکرده است.

 

این روزها که اقشار مختلف جامعه به همراه خانواده در تعطیلات در اوج امنیت و آرامش به تفریح و دورهمی فرح بخش مشغول هستند کم نیستند کسانی که انجام وظیفه را بر هر چیزی مقدم می‌دانند و ضامن آسودگی ما شده‌اند.

 

 افرادی که دوست داشتند سال تحویل کنار خانواده‌شان باشند اما برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران این دوره هم بودن امکان پذیر نشد اما ناراحت هم از این موضوع نبودند چرا که خدمت رسانی به مسافران و گردشگران را یکی از وظایف خود می‌دانستند و می‌گفتند که مردم استان ما مهمان‌نواز هستند.

 

حالا مردمی که تمام تلاششان رضایت مسافران است اما برخی از مسافران کمی قدرنشناسی می‌کنند و کسانی را که جمع شدند تا خدمت کنند به آن‌ها اذیت و ناراحت می‌کنند.

گلایه نارنجی پوشان از برخورد مسافران


اردشیر احمدی یکی از رفتگران شهرداری شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: من و همکارانم در این ایام برای خدمت به مسافران باید سرکار باشیم و خیابان‌ها و تمامی مکان‌هایی که مسافران تردد دارند را تمیز کنیم.

 وی افزود: کمترین خواسته ما از مردم و مسافران این است که حداقل زباله‌های خود را درون سطل زباله‌هایی که هست بریزند شاید با این کمک مردم ما بتوانیم یک ساعت زودتر به خانه برگردیم.

 

 احمدی با بیان اینکه از شغلم راضی هستم، گفت: خداراشکر می‌کنم که با این کار یک لقمه نان حلال برای بچه‌هایم می‌برم اما بچه‌هایم ناراحت از این کار هستند چرا که چند سال است به آن‌ها قول دادم برای عید برویم پابوس امام رضا(ع) اما به خاطر شیف کاری که گذاشتن نتواستم به قولم عمل کنم.

 

سهراب رئیسی یکی دیگر از رفتگران شهرداری شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به رفتار بد برخی از مسافران گفت: درست است که وظیفه ما نظافت شهر است اما وقتی به مسافران می‌گویم که زباله‌هایشان را داخل سطل زباله بریزند می‌گویند وظیفه شما است که زباله‌ها را جمع کنید و این حرف من را واقعا ناراحت می‌کند.

 وی افزود: ما هم دوست داریم مثل بقیه مردم در این روزها به مسافرت و مهمانی برویم اما خدمت‌رسانی به مردم و مسافران برایمان مهم‌تر است حالا انصاف است که مسافران این طور رفتار کنند.

 رئیسی ادامه داد: شب که بر می‌گردیم منزل دیگر رمق و حوصله‌ای برایمان نمی‌ماند که بخواهیم به دید و بازدید فامیل برویم و این باعث ناراحتی خانواده شده است.

در این میان کسانی هم هستند که برای نجات جان مردم در بیمارستان‌ها مشغول به خدمتند، در همین راستا خبرنگار تسنیم سری زد به بیمارستان کاشانی شهرکرد تا با پرستاران گفت وگویی کند.

بهبودی حال بیماران آروزی پرستاران

علی مردانی یکی از پرستاران شیف شب در بیمارستان کاشانی شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: در این ایام اوج مسافرت‌ها است و ما هم مسئولیم خدمت رسانی کنیم هر چند دوست داریم ما هم به مسافرت یا دید و بازدید برویم اما اینجا مشغول به خدمتیم، باز هم خداراشکر ناراضی نیستم.

 وی با بیان اینکه آروزی ما بهبودی تمام بیماران است، گفت: زمانی که بیماری مراجعه می‌کند و می‌بینیم که حالش وخیم است واقعا ناراحت می‌شویم، خدا نکند که بیمار تصادفی بیاورند آن وقت است که همراهان او امیدشان بعد از خدا به ما است.

 مردانی با بیان اینکه در چند روز گذشته 2 فوتی در بیمارستان داشتیم، گفت: همرانشان طوری با من و همکارانم برخورد می‌کردند که گویی ما سبب مرگ عزیزشان بودیم. البته ما هم حال آن‌ها را درک می‌کنیم و چیزی نمی‌گوییم.

سینا احمدپور یکی دیگر از پرستاران بیمارستان کاشانی در ادامه بیان کرد: متأسفانه برخی از مسافران که به بیمارستان مراجعه می‌کنند و بعضا با کمبودی مواجه می‌شوند ما را مقصر می‌دانند و حرفایی می‌زنند و اگر چیزی بگوییم شاکی می‌شوند.

 وی افزود: ما همه تلاشمان را برای بهبودی حال بیماران می‌کنیم اما کمترین خواسته ما از مسافران و مراجعه کنندگان این است که اگر کمبودی وجود دارد تحمل و مراعات حال بقیه مریض‌ها را بکنند.

احمد‌پور ادامه داد: اگر مراجعه کنندگان کمی خود را جای ما بگذارند شاید بتوانند حال ما را درک کنند. به هر حال در این ایام مراجعه کننده به اورژانس و بیمارستان‌ها بیشتر است و باید کمی تحمل کنند تا به کارشان رسیدگی شود.

چشم انتظاری مادر برای دیدن فرزند سربازش

محمدجواد قاسمی سرباز یکی از کلانتری‌های شهرکرد است که از استانی دیگر در شهر ما خدمت می‌کند که در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: من چند ماه است به دیدار خانواده‌ام نرفتم و همه امیدم به ایام عید بود که برای دیدار با آن‌ها بتوانم مرخصی بگیرم اما الان هم که اجرای طرح نوروزی است و مرخصی نداند، به مادرم قول دادم که برای عید به دیدنش می‌روم و او هنوز چشم انتظار است که من به مرخصی بروم. هر چند دلم برای دیدن مادر لک زده اما اول اولویت را برای امنیت مردم قرار دادم بعد برای دیدن مادر می‌روم.

وی با بیان اینکه ما همه تلاشمان این است تا بتوانیم امنیت را بیشتر از قبل برای مسافران فراهم کنیم، گفت: شاید کم و کاستی در کار ما یا دیگر دستگاه‌ها وجود داشته باشد اما مسافران هم برخی مواقع رفتاری از خود بروز می‌دهند که..... نمیدانم چه بگویم.

 قاسمی بیان کرد: انشا‌الله این ایام بدون هیچ‌گونه اتفاق ناگواری برای مردم و مسافران بگذرد و اگر کاستی وجود دارد به بزرگی خود ببخشند چرا که ما همه از خانواده دوریم به خاطر اینکه بتوانیم خدماتی در خور و شایسته مسافران و مردم ارائه کنیم.

بازدید روزانه از مراکز اسکان مسافران نوروزی در چهارمحال و  بختیاری

در این ایام تمامی دستگاه‌های اجرایی از هلال‌احمر و اورژانس و بیمارستان و نیروی انتظامی گرفته تا میراث فرهنگی و تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت و نانوایی‌ها و سایر واحدهای صنفی همه و همه در تلاش هستند تا شاید بتوانند با تلاششان خدماتی را به مسافران ارائه کنند و آن‌ها را راضی نگه‌دارند.

مرکز اسکان مسافران، یکی از مهم‌ترین خدماتی است که مسئولان توجه ویژه به آن دارند. علاوه‌بر هتل‌ها و اقامتگاه‌های استان آموزش و پرورش نیز مدارس و پایگاه‌هایی را برای این منظور در نظر گرفته است.

 این روزها تمامی مسئولان موظفند تا از مراکزی که برای خدمات رسانی به مسافران در نظر گرفته شده‌ است سرکشی و بازدید کنند و اگر مشکلی وجود دارد صحبت مسافران را بشنوند و آن را رفع کنند.

امیدواریم این روزها که اوج سفرها است مسئولان بتوانند خدمات خوبی را به مسافران ارائه کنند و مسافران هم جانب انصاف را رعایت کنند و در برخورد با خدمت‌گزاران شهر منصف باشند.

بیایید به هر کدامشان که رسیدیم با لبخند، تشکر کلامی یا حتی تکان دادن دستی از آن‌ها تشکر کنیم، به راستی که لذت خدمت رسانی به مردم در این ایام کمتر از لذت در کنار خانواده بودن نیست.

 
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :