موضوعات ‌مرتبط: فناوری پلیس110

a/97895 :کد

0

برقراری بیش از ۳۵۹ هزار تماس مردمی با ۱۱۰ گیلان

  ﺳﻪشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ — ۱۲:۴۱
تعداد بازدید : ۲۵۰   
 تحلیل ایران -برقراری بیش از ۳۵۹ هزار تماس مردمی با ۱۱۰ گیلان

رئیس پلیس مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گیلان از برقراری ۳۵۹ هزار و ۶۲۴ تماس در استان طی ۵ ماه و ۲۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران، سید محمدحسینی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اظهار کرد: فوریت‌های پلیسی 110 از 20 مهر ماه سال 79 فعالیت خود را در 300 شهر کشور آغاز کرد.

 

وی با بیان اینکه شعار نیروی انتظامی مردم‌محوری و پلیس جامعه‌محور است، افزود: پلیس باید احساس امنیت و در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری خدمات خود را افزایش دهد.

 

معاون عملیاتی فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: در فوریت‌های پلیسی کارگاه اپراتور و کارگاه ابلاغ ماموریت‌های 110 فعالیت دارند که پس از تماس‌های شهروندان ماموریت‌ را به واحدهای مورد نظر ابلاغ می‌کنند.

 

وی فعالیت پلیس 110 را فرآیند دریافت و توزیع ماموریت دانست و تصریح کرد: نتیجه ماموریت‌ها به اپراتور ابلاغ می‌شود.

 

حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه سه مورد تماس با پلیس 110 برقرار می‌شود، افزود: تماس عملیاتی، مشاوره و راهنمایی و تماس غیر قابل رسیدگی و مزاحمت است که با توجه به تکنولوژی روز می‌توانیم به‌را‌حتی تماس‌های مزاحم را از طریق تلفن‌های ثابت و همراه ردیابی کنیم.

 

وی زمان رسیدن پلیس 110 به محل حادثه در تماس‌های فوریتی را 9 تا 15 دقیقه عنوان کرد و گفت: در حوادث غیرفوریتی زمان رسیدن 30 دقیقه است.

 

رئیس پلیس مرکز فوریت‌های 110 گیلان هدف از ایجاد این سیستم را رضایت‌مندی مردم دانست و ادامه داد: در مرکز فرماندهی و کنترل ماموریت‌ها ابلاغ و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شده و به کارکنان ابلاغ می‌شود.

 

وی عدم آشنایی مردم با فعالیت پلیس 110 را از مشکلات این مرکز عنوان کرد و گفت: مردم برای هر مسائلی با 110 تماس می‌گیرند که در برخی مواقع پلیس را از ماموریت‌های اصلی خود باز می‌دارد.

 

حسینی‌مقدم با بیان اینکه مخاطبان از پلیس انتظار دارند در مدت کمتر از 5 دقیقه پس از تماس آنها سر صحنه مورد نظر حضور یابند، افزود: برای بحث فوریتی 15 دقیقه وقت گذاشته شده و سرقت در حین انجام جزو مصادیق فوریتی پلیس 110 است.

 

وی مزاحمت‌های تلفنی با 110 را امسال با کاهش عنوان کرد و یادآور شد: اختلافات ملکی، مالک و موجر، پارک خودرو در مقابل منازل مردم و... جزو راهنمایی و ارشاد بوده و پلیس زمانی سر صحنه حاضر می‌شود که درگیری رخ دهد و اختلافات خانوادگی جزو مصادیق حضوری پلیس 110 نیست.

 

رئیس پلیس مرکز فوریت‌های 110 حضور ماموران این مرکز در برخی صحنه‌ها را موجب هدر رفتن وقت دانست و خاطرنشان کرد: برخی تماس‌های مردمی مربوط به حوزه ماموریتی پلیس 110 نیست.

 

وی برخی تماس‌های مردمی را در حوزه‌های برق، آب، گاز و... با پلیس 110 ذکر کرد و گفت: این اداره‌ها دارای شماره‌های سه رقمی هستند و شهروندان می‌توانند با آنها تماس بگیرند.

 

حسینی‌مقدم  سد معبر را از مشکلات پلیس 110 در تماس‌های مردمی عنوان کرد و افزود: گاهی برای پارک خودرو در مقابل یک شهروند با 110 تماس گرفته می‌شود و انتظار دارد پلیس سریع حاضر شود و با جرثقیل خودروی پارک شده را منتقل کند.

 

وی با بیان اینکه حضور پلیس 110 در چنین مواردی همراه با اعمال قانون برای فرد خاطی است، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم با پارک خودرو در مقابل منازل و یا محل کسب و کار از ایجاد مزاحمت خودداری کنند.

 

معاون عملیاتی فرمانده انتظامی گیلان به سد معبر برخی تصادفات خسارتی خودروها اشاره کرد و گفت: در تصادفات با خسارت‌های 6 میلیون و 300 هزار تومان نیاز به تماس با 110 و حضور پلیس و انجام کروکی نیست و دو طرف در صورتی که قبول کنند مقصر هستند می‌توانند به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده و خسارت بگیرند.

 

وی از برقراری تماس 359 هزار و 624 تماس مردمی با پلیس 110 گیلان در 5 ماه و 20 روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: 216 هزار و 192 تماس منجر به عملیات شد و پلیس سر صحنه رفت.

 

حسینی‌مقدم از مقدار تماس‌های مذکور، 137 هزار و 151 تماس را بررسی اطلاعات و راهنمایی و ارشاد و 5 هزار و 581 تماس نیز مزاحمتی عنوان کرد.

فارس

                               

پلیس110     تماس مردمی                


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :