موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی توسعه

a/41846 :کد

0

آزادراه کرمانشاه-مسکو ساخته می‌شود؟

  شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ — ۰۰:۲۶
تعداد بازدید : ۴۸۲   
 تحلیل ایران -آزادراه کرمانشاه-مسکو ساخته می‌شود؟

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی از تصمیم شرکت سرمایه گذار ایتالیایی برای ساخت کریدور شمال غرب کشور در مسیر تبریز-کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: آنها گفته‌اند که در برنامه بلندمدت قصد دارند ا

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی از تصمیم شرکت سرمایه گذار ایتالیایی برای ساخت کریدور شمال غرب کشور در مسیر تبریز-کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: آنها گفته‌اند که در برنامه بلندمدت قصد دارند این مسیر را تا کشور آذربایجان و از آنجا تا مسکو ادامه دهند.

 

به گزارش تحلیل ایران به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، ابراهیم محبی در حاشیه بازدید سرمایه‌گذاران ایتالیایی از مسیر آزادراه همدان-کرمانشاه با اشاره به شرایط اقتصادی دولت اظهار کرد: دولت در این شرایط توان پیشبرد پروژه‌های عمرانی را ندارد و تنها راه برون رفت از این وضیعت و به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های عمرانی کشور استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی است.

وی آزادراه را استانداردترین مدل برای حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد افزود: آزادراه همدان-کرمانشاه یکی از پروژه‌های کلان عمرانی کشور است که اجرای آن با توجه به اعتبار سه هزار میلیارد تومانی مورد نیاز از توان دولت خارج است و به همین علت به سمت استفاده از بخش خصوصی رفتیم.

محبی اظهار کرد: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی علاوه بر اجرایی کردن این پروژه کمکی هم برای دولت محسوب می‌شود.

وی به تعداد بالای پروژه‌های نیمه کاره عمرانی کشور اشاره کرد و افزود: اتمام این پروژه‌ها نیاز به تامین اعتبار 400 هزار میلیارد تومانی دارد.

محبی به اختصاص سالانه 50 تا 60 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی کشور در بودجه اشاره کرد و افزود: با این حساب اتمام این پروژه‌ها بدون آنکه پروژه جدیدی تعریف شود حداقل 10 سال زمان نیاز دارد.

این نماینده مجلس در ادامه به عقب ماندگی استانهای غربی کشور از قافله توسعه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در استانهای غربی مثل کرمانشاه، لرستان، کردستان و ایلام حتی یک متر آزادراه هم وجود ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی دولت برای توسعه این استانها چاره‌ای جز استفاده از توان بخش خصوصی نداریم.

محبی با بیان اینکه آزادراه کربلا بعد از آزادراهی که قرار است حرم حضرت معصومه(س) را به حرم امام رضا(ع) وصل کند، یک پروژه متبرک حرم به حرم دیگر است، گفت: این پروژه قرار است در ادامه مسیر خود از سمت همدان به قم و در نهایت به حرم امام رضا (ع) وصل شود.

وی افزود: از سمت کرمانشاه نیز این پروژه تا مرز خسروی و در کشور عراق تا کربلا امتداد پیدا می‌کند و به همین علت ابتدا و انتهای این آزادراه مشهد مقدس و کربلای معلی خواهد بود. هرچند امیدواریم در آینده نه چندان دور با خارج شدن مکه و مدینه از سیطره وهابیت بتوان این آزادراه را به شهر مکه هم ادامه داد.

نماینده شهرستان سنقروکلیایی با بیان اینکه برای پروژه آزادراه کربلا در مسیر همدان-کرمانشاه دو گزینه پیشنهادی وجود داشت، گفت: مسیر دیگری که برای آزادراه پیشنهاد شده بود و از شهرستان سنقر عبور نمی‌کرد، به دلیل وجود تونل در طول مسیر هزینه احداث هر کیلومتر آزادراه را از یک میلیارد تومان به سه میلیارد تومان افزایش می‌داد و به همین علت مسیر همدان-سنقر-بیستون-کرمانشاه برای آن در نظر گرفته شد.

محبی اظهار کرد: بالاخره بعد از ماه‌ها مجوز ماده 215 احداث این آزاده راه در مسیر یاد شده اخذ شد و مصوبه هیات دولت هم در زمینه اجرای این طرح صادر شد.

نماینده سنقر و کلیایی اظهار کرد: همچنین هفت شاخص از جمله مسائل محیط زیستی، پدافند غیرعامل، بحث مسائل مالی و فنی این پروژه همگی مطالعه و در نهایت به تصویب رسیده و در حال حاضر مشکلی برای اجرای طرح در مسیر یادشده وجود ندارد و همه کارهای آن نیز قانونی و علمی است.

محبی در ادامه ترافیک روزانه این آزادراه را در مسیر یاده شده (همدان-سنقر-کرمانشاه) 40 هزار خودرو عنوان کرد و افزود: این مسیر مسافرخیز است و با توجه به بحث تردد زوار آینده خوبی دارد و به نوعی قطعه‌ای از کریدور شرق به غرب کشور محسوب می‌شود.

نماینده سنقر با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی قصد سرمایه گذاری در احداث کریدور شمال غرب از تبریز به زنجان و سپس کرمانشاه را نیز دارد گفت: آنها گفته‌اند که در توسعه بلند مدت قصد دارند ادامه این کریدور را از تبریز به سمت آذربایجان و از آنجا به مسکو ادامه دهند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :