موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی صنعت ، معدن ، تجارت

a/101353 :کد

0

ارتباط سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی با حوزه حمل و نقل

  دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ — ۰۵:۲۱
تعداد بازدید : ۳۸۸   
 تحلیل ایران -ارتباط سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی با حوزه حمل و نقل

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: تا پایان برنامه ششم از ۱۳۰میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات ، ۳۰ میلیارد دلار صادرات در بخش خدمات خواهیم داشت.

 

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: تا پایان برنامه ششم از 130میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات ، 30 میلیارد دلار صادرات در بخش خدمات خواهیم داشت. .

 
 

به گزارش تحلیل ایران، خسروتاج در همایش تجاری‌سازی خدمات ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی، گفت:  پیش بینی می شود 50 میلیارد دلار صادرات کالا و 16 میلیارد دلار صادرات خدمات تا پایان امسال محقق شود و درآمدهای ناشی از بخش خدمات  دو برابر خواهد شد. وی خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، صنعت آی.تی و ترانزیت را 4 حوزه فعالیت در بخش صادرات خدمات برشمرد و افزود: یکی از نکات مهم در توسعه اقتصاد کشور توجه به چگونگی کسب درآمد از محل ترانزیت و حمل و نقل  است.
 
خسروتاج با تاکید بر لزوم تدوین سند راهبردی ترانزیت کشور، گفت: توجه به میزان سود و ضرر استفاده سایر کشورها از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران، میزان ارزش افزوده ایجاد شده، میزان عرضه دربخش های مختلف ترانزیتی، میزان تقاضای داخلی و خارجی، بازارهای هدف، ظرفیت منابع انسانی و بنگاه‌های اقتصادی نکاتی است که نیاز است در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
وی همچنین با اشاره به تعدد متولی در بخش حمل و نقل، تعداد و تنوع نهادها در این بخش، الزامات پیوستن به سازمان تجارت جهانی در زمینه توسعه ترانزیت، افزود: آمایش سرزمینی، بررسی قطب‌های ترانزیتی کشور، تعریف خوشه‌های ترانزیتی استان‌ها و استراتژی کاهش فقر در مناطق مرزی از موضوعاتی است که باید در سند راهبردی به آنها توجه شود. خسروتاج با بیان اینکه بازاریابی حلقه مفقوده ترانزیت ایران است، گفت: در راستای ایجاد نام و نشان ملی در زمینه ترانزیت فعالیتی انجام نشده و لازم است بازاریابی خدمات ترانزیتی در سطح ملی و بین‌المللی دنبال شود.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تعریف نوع ارتباط سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با حوزه حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: نوع این ارتباط به عنوان یکی از سیاست‌های غالب در اقتصاد کشور تعریف شده و باید بررسی شود که چطور می‌توان از محل ترانزیت، تراز تجاری کشور را به سمت اقتصادی با ارزش افزوده بالاتر توسعه داد. میزان نوشت:وی همچنین با اشاره به اینکه در بحث مبارزه با قاچاق کالا یکی از چالش برانگیزترین مسایل بیکاری و فقر در مناطق مرزی است، خاطرنشان کرد: اگر طرح و برنامه‌های اشتغال‌زا تدوین نشود پاسخ مستدلی برای برخورد با قاچاق در این مناطق نخواهیم داشت و باید برای ایجاد فرصت های شغلی بیش از پیش تلاش کنیم.

 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :