موضوعات ‌مرتبط: فناوری شرکت ها

a/107602 :کد

سامسونگ

بحران گلکسی نوت ۷

  ﺳﻪشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ — ۰۵:۴۲
تعداد بازدید : ۲۶۸   
 تحلیل ایران -بحران گلکسی نوت ۷

طرفداران سامسونگ هم به اندازه مشتریان اپل به برند خود وفادارند

طرفداران سامسونگ هم به اندازه مشتریان اپل به برند خود وفادارند

 

به گزارش تحلیل ایران، سامسونگ با فبلت استثنایی (برداشت آزاد) خود یعنی گلکسی نوت 7 ماجرا های عجیب و غریبی برای خود رقم زد که باعث شد نگاه ها نسبت به محصولات این شرکت با تردید همراه شود. نظرسنجی انجام شده درست پس از تصمیم سامسونگ به جمع آوری نوت های 7 از بازار برای همیشه، نشان داد 40 درصد از کسانی که موبایل سامسونگ دارند می گویند دیگر هیچ وقت موبایل سامسونگ نخواهند خرید.

 

اما حالا نظرسنجی دیگری از سوی رویترز و یک شرکت تحقیقات بازار بین المللی به نام ایپسوس در بازه ی زمانی 26 اکتبر تا 9 نوامبر (5 تا 19 آبان) نشان می دهد مشتریان سامسونگ نیز به اندازه ی مشتریان اپل وفادار هستند.

27 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی یاد شده که از فراخوان گلکسی نوت 7 آگاهی داشته اند گفته اند هنگام خرید یک اسمارت فون جدید، موبایل های سامسونگ را مقدم بر سایر رقبا در نظر خواهند گرفت. 25 درصد از شرکت کنندگان که از این فراخوان اطلاع نداشتند نیز گفته اند اول از همه به سراغ موبایل های سامسونگ خواهند رفت.

91 درصد از دارندگان فعلی موبایل های سامسونگ گفته اند باز هم موبایل سامسونگ خواهند خرید و 92 درصد از کسانی که همین حالا نیز موبایل سامسونگ دارند گفته اند حاضرند علاوه بر موبایل، محصولات دیگر این شرکت را نیز خریداری کنند.


این در حالی است که 92 درصد از کاربران آیفون گفته اند احتمالاً در خرید بعدی شان باز به سراغ آیفون خواهند رفت، اما 89 درصد از آنها حاضر به خرید محصول دیگری از اپل هستند. همان گونه که مشخص است این ارقام رقابت تنگاتنگی با مشتریان سامسونگ دارند.


به گفته ی سامسونگ 85 درصد از مدل های گلکسی نوت 7 خریداری شده توسط کاربران تا تاریخ چهارم نوامبر (14 آبان) تعویض شده اند. اکثریت خریداران، نوت 7 خود را با یکی دیگر از اسمارت فون های سامسونگ تعویض کرده اند. گقتنی است 2375 کاربر سامسونگ و 3158 کاربر آیفون در نظرسنجی رویترز و ایپسوس شرکت داشته اند.

از آنجایی که ماجرای انفجار های سریالی نوت 7 مدت کمی پس از عرضه ی این محصول آغاز شد، کارشناسان اعتقاد دارند تنها خریداران اولیه ی این محصول مستقیماً دچار مشکل جدی شده اند. به این ترتیب اکثریت بزرگی از مشتریان سامسونگ مستقیماً درگیر آسیب وارد شده به این برند نبوده اند.

با این وجود، داده های اخیر گارتنر نشان می دهند سامسونگ طی سه ماهه ی سوم سال جاری میلادی، 12 میلیون دستگاه موبایل کمتر فروخته است. به لطف دردسر های گلکسی نوت 7، سهم بازار غول کره ای تولید کننده ی اسمارت فون 4.4 درصد یا 14 درصد نسبت به سه ماهه ی سوم 2015 افت داشته است.


تابناک نوشت:اما با تمام این صحبت ها، سامسونگ از ماه جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی، بزرگ ترین تولید کننده ی اسمارت فون در جهان باقی ماند. اما برتری سامسونگ بر رقیب خود یعنی اپل از 10.6 درصد به 7.7 درصد کاهش یافته است

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :