موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی فرهنگی-مذهبی

a/107942 :کد

آیت الله جوادی آملی

افشاگری برخی رسانه ها به نام اخلاق، ترویج بی اخلاقی است

  پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ — ۱۷:۴۵
تعداد بازدید : ۲۵۹   
 تحلیل ایران -افشاگری برخی رسانه ها به نام اخلاق، ترویج بی اخلاقی است

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با بیان این که با نیش قلم نمی توان فضایل اخلاقی را در جامعه زنده کرد گفت: افشاگری برخی رسانه ها به نام اخلاق، ترویج بی اخلاقی است.

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با بیان این که با نیش قلم نمی توان فضایل اخلاقی را در جامعه زنده کرد گفت: افشاگری برخی رسانه ها به نام اخلاق، ترویج بی اخلاقی است.

 

به گزارش تحلیل ایران و  وی در دیدار جمعی از اعضای هیات موسس و گروه های علمی انجمن «اندیشه و قلم» اظهار کرد: امروزه در برخی رسانه ها، افشاگری هایی به نام اخلاق و با هدف تحقق اخلاق صورت می گیرد، در حالی که بسیاری از افشاگری ها، کنایه ها، تهمت ها و بی آبرو کردن ها گرچه به نام اخلاق است اما اخلاقی عمل کردن نیست و در حقیقت ترویج بی اخلاقی است.


وی تلاش برای متخلق کردن فضای رسانه ای را گامی بلند دانست و افزود: خدا در آیات قرآن کریم در ابتدای بعثت، به علم و اخلاق اشاره کرده است و فرموده است جامعه را همین دو بال حفظ می کند.


آیت الله جوادی آملی گفت: در طرح مباحث علمی، باید عالمانه سخن بگوییم نه این که از موضع علم سخن بگوییم اما سخن ما غیر علمی باشد، و نیز در کرسی اخلاق باید متخلقانه سخن بگوییم و دست به قلم ببریم نه این که دم از اخلاق بزنیم اما اخلاقی حرف نزنیم.


وی ادامه داد: انسان جامه کرامت در بر دارد و کرامت در فرهنگ قرآن وصف فرشتگان است، باید کرامت با قلم و اندیشه ما آمیخته باشد، هرگز نباید به وسیله کلماتی که می نویسیم کسی را برنجانیم و به وسیله قلم خود به او نیش بزنیم، خداوند به قلم قسم یاد کرده و این تقدیس قلم را می رساند، در نتیجه رعایت این نکات و حفظ حرمت قلم یک توجه دقیقی می خواهد.


وی با تاکید بر توجه به طهارت روح و رعایت اخلاص در امور فرهنگی اذعان داشت: برای این جهاد فرهنگی اول باید خود را منزه کنیم؛ اعتقاد و باور کامل به این که مرگ پایان کار انسان نیست و انسان در مواجهه با مرگ، مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد در نتیجه یک موجود ابدی است لذا باید در گفتار و عمل خود مراقبت کامل داشته باشد.


این مرجع تقلید گفت: اخلاص، آنقدر معطر است که خود جاذبه دارد، اگر خلوص باشد رسانه ما دیگر رسانه ها را کنار می زند و این تبلیغ نیازی ندارد؛ قلم طیب و طاهر این خصلت را دارد.

 

ایرنا نوشت:آیت الله جوادی آملی هم چنین کاربرد لفظ «مجازی» برای رسانه های سایبری را نادرست برشمرد و اظهار داشت: فضای مجازی در حقیقت مجازی نیست، بلکه جایی که اندیشه مبادله می شود و می تواند تاثیر بپذیرد و اثر بگذارد فضای حقیقت است لذا ما با فضای حقیقی رو به رو هستیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :