موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی شبکه های اجتماعی

a/115193 :کد

شبکه های اجتماعی

حضور ۳۵ درصد کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی بی هدف است

  یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ — ۱۷:۱۹
تعداد بازدید : ۲۶۳   
 تحلیل ایران -حضور ۳۵ درصد کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی بی هدف است

دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان روز گذشته دوره آموزشی یک روزه پدافند سایبری و تحلیل شبکه های اجتماعی را برگزار کرد. در این همایش از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)، موضوع افرادی که در معرض خطر فضای سایبری هستند.

به گزارش تحلیل ایران، موضوع دیگری که در این دوره  مورد بررسی قرار گرفت وضعیت کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی در ایران و میزان اتلاف وقت در فضای مجازی بود که آمار ارائه شده نشان داد روزانه کاربران ایرانی به صورت میانگین ۵ تا ۹ ساعت در فضای مجازی حضور دارند و ۵۳ درصد مردم ایران به طور کلی و ۷۲درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله عضو یکی از شبکه های اجتماعی هستند.

در مورد اهداف و انگیزه های حضور کاربران در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز اعلام شد که ۳۵درصد کاربران بی هدف ، ۳۱ درصد کاربران برای دوستی اینترنتی ، ۲۷ درصد کاربران برای انگیزه های اخلاقی و ۷ درصد با انگیزه های علمی و پژوهشی در این شبکه ها حضور دارند.

در این دوره آموزشی تهدیدات جهانی فضای سایبری شامل جرائم سازمان یافته، تروریسم بین المللی، تجارت جهانی مواد مخدر، قاچاق انسان، جرائم مالی و پول شویی و جرائم اخلاقی عنوان شد و مدرسان این دوره، بر لزوم ارتقاء سطح سواد رسانه ای والدین، معلمان و مربیان، متولیان محیطهای فرهنگی ، آموزشی و دانشگاهی تاکید کردند.

همچنین موضوع آسیبها و تهدیدات آشکار و ریشه ای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در جهان و ایران و بازیهای رایانه ای در این دوره آموزشی تشریح شد. ماهیت شبکه های اجتماعی فیس بوک، تلگرام ، وایبر، واتس آپ ، اینستاگرام و سرمایه گذاران و مالکان این شبکه ها و نیز علل گرایش به این شبکه ها از دیگر موضوعات مورد بررسی قرار گرفته در این دوره آموزشی بود.

معاون پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان نیز اظهار داشت:

هیچ هویتی در فضای مجازی و دنیای سایبر پنهان نیست زیرا ورود هر کاربر اینترنتی به اینترنت با یک آدرس و IP انجام می شود و یافتن و پیدا کردن IP و آدرس اینترنتی نیز توسط متخصصین حوزه سایبر و فناوری در حداقل زمان ممکن امکان پذیر است.

تابناک نوشت: وی بر راهکارهای مقابله ای با فضای سایبری و شبکه های اجتماعی از جمله افزایش سواد رسانه ای، تقویت باورهای دینی و تکیه بر اصول مذهبی، استفاده از برنامه های جایگزین و تقویت محتوا و قدرت فنی و پشتیبانی سایت ها و شبکه های اجتماعی داخلی تاکید کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :