موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی حوادث

a/116956 :کد

مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری؛

کلاهبرداری ازطریق تماس‌های ناموفق

  یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ — ۰۰:۱۴
تعداد بازدید : ۲۳۱   
 تحلیل ایران -کلاهبرداری ازطریق تماس‌های ناموفق

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: بدون اطلاع از تعرفه و خدمات، از تماس گرفتن با خطهای دارای پیش شماره ۹۰۹ خودداری کنند.

به گزارش تحلیل ایران، علی نیک‌نفس رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری از طریق تماس‌های ناموفق (miss call) گفت: در این روش برخی افراد سودجو با پولی کردن تماس با شماره مورد نظر خود از دیگر کاربران کلاهبرداری می‌کنند.


سرهنگ دوم علی نیک‌نفس اساس این نوع کلاهبرداری را کنجکاوی شهروندان خواند و اظهار کرد: در این روش فرد مجرم با استفاده سامانه تماس خودکار، شماره‌هایی را انتخاب می‌کند و سپس به صورت اتوماتیک با آنها تماس گرفته می‌شود. پس از آن که زنگ تلفن قربانی یک بار به صدا درآمد، سامانه مذکور از کار متوقف شده و گوشی قربانیان، تماس‌ بی پاسخی (missed call) را نشان می‌دهد؛ البته تا اینجا عمل کلاهبرداری صورت نگرفته است و همه چیز به خود فرد بستگی دارد که آیا کنجکاوی وی باعث می‌شود تا با شماره مورد نظر تماس بگیرد یا خیر؟
 
وی افزود: به محض تماس شهروندان با شماره تماس از دست رفته، به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می‌شوند و مبالغی را در قبوض ماهانه تلفن خود متضرر می‌شوندسرهنگ نیک‌نفس با بیان اینکه پیش شماره‌های 909 خطوط پولی است که در صورت تماس با آنها برای کاربر هزینه دارد، ادامه داد: لذا به شهروندان توصیه می‌شود بدون اطلاع از تعرفه و خدمات، از تماس گرفتن با خطهای دارای پیش شماره 909 خودداری کنندرئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از دیگر شگردهای مجرمانه این خطوط را تبلیغ کالا یا خدمات خاص در سایت‌های آگهی نامه خواند و گفت: به عنوان نمونه این افراد یک کالای خاص واقعی یا غیر واقعی را در سایت تبلیغ می‌کنند و بعد از تماس فرد که خریدار کالاست با دادن توضیحات فراوان کاربر را به صحبت گرفته تا دقایق بیشتری برای آنها هزینه منظور گردد.
 
باشگاه خبرنگاران نوشت: به گفته وی دارندگان خطوط پیش شماره 909 و خطوط پولی باید به شهروندان و کاربرانی که با آنها تماس می‌گیرند این حق را بدهند که افراد تماس گیرنده کاملا مطلع شود که این تماس برای آنها هزینه دارد. لذا باید حق انتخاب به کاربران بدهند به عنوان مثال با اعلام از سوی دارنده خط، هنگام تماس کاربر، که این تماس برای شما هزینه دارد در صورت تمایل تماس را ادامه دهید و در غیر این صورت قطع کنید حق انتخاب به کاربران بدهند
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :