موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی آموزش و پرورش

a/119731 :کد

کلاس نا ایمن

وجود ۶۸ هزار کلاس درس نا ایمن در کشور

  ﺳﻪشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ — ۱۸:۵۸
تعداد بازدید : ۳۳۲   
 تحلیل ایران -وجود ۶۸ هزار کلاس درس نا ایمن در کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۶۸ هزار کلاس درس نا ایمن در کشور وجود دارد که مجموعا ۳۰ درصد کلاس‌های درس کشور را شامل می‌شود.

به گزارش تحلیل ایران ، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش با هیچ جا قابل قیاس نیست چون زمینه را برای رونق اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به حضور خیرین در قالب طرح «مدرسه یار» تصریح کرد: این طرح از کارهای بزرگی است که موجب افزایش توانمندی و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش شده است .

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: راه حل توسعه در هر کشور توجه به سرمایه های انسانی است، و راه حل رشد سرمایه های انسانی توجه به آموزش و پرورش است، بنابراین سرمایه گذاری در آموزش و پرورش زمینه را برای رونق اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی فراهم می سازد.

عضو کابینه تدبیر و امید تعداد کلاس‌های نا امن را 68 هزار کلاس دانست و افزود: 70 درصد مدارس در ایران نا امن بوده است که با کمک خیرین و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این آمار به 30 درصد کاهش یافته است، که البته برای بازسازی آن ها 120 هزار میلیارد ریال بودجه لازم است تا این کلاس ها ایمن شود.

دانش آشتیانی گفت: بودجه آموزش و پرورش در مدت سه سال گذشته سه برابر شده و به 300 هزار میلیارد ریال رسیده است در حالی که پیش از این بودجه آموزش و پرورش به 160 هزار میلیارد ریال می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم سرمایه گذاری های خوبی که در آموزش و پرورش انجام شده، تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی مانده است.

وزیر آموزش و پرورش نقش معلمان در اجرای سند تحول را کلیدی دانست و افزود: نیازمند ورود نیروهای متخصص و نخبه به آموزش و پرورش هستیم که البته این امر با برنامه ریزی دقیق امکان پذیر خواهد بود.

دانش آشتیانی از مدیر و معلم به عنوان دو عامل تاثیرگذار یاد کرد و افزود: کاهش تصدی گری حوزه های ستادی و تفویض اختیار به مدارس از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این وزارتخانه قراردارد.

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: یکی از مشکلات اساسی ساختار آموزش و پرورش تعداد زیاد دستورالعمل ها و بخش نامه هاست که 90 درصد وقت مدیران و عوامل اجرایی مدارس را می گیرد و باید به حداقل برسد.

وی از تصمیم برای واگذاری اختیارات به شوراهای آموزش و پرورش  برای برنامه ریزی در استان ها خبر داد و تصریح کرد: اصلاح فرآیند ارزیابی معلمان باید در داخل مدرسه و کلاس صورت گیرد.

ایرنا نوشت : دانش آشتیانی به مسأله هدایت تحصیلی اشاره کرد و خاطرنشان کرد وظیفه ما در هدایت تحصیلی دانش آموزان بسیار مهم است، بنابراین در شهرهایی مثل کاشان، نطنز، اردستان و زواره باید به رشته هایی مثل رشته گردشگری اهمیت بیشتری داده و دانش آموزان به این رشته ها هدایت شوند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :