موضوعات ‌مرتبط: سیاسی مجلس

a/125685 :کد

در جلسه علنی؛

مخالفت مجلس با تنظیم تقویم آموزشی مدارس

  ﺳﻪشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ — ۲۰:۰۹
تعداد بازدید : ۱۶۹   
 تحلیل ایران -مخالفت مجلس با تنظیم تقویم آموزشی مدارس

نمایندگان مجلس با پیشنهاد تنظیم تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف کشور مخالفت کردند.

 به گزارش تحلیل ایران،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز صبح و در ادامه بررسی اصلاحات و الحاقات لایحه هوای پاک، با پیشنهاد الحاق یک ماده به این لایحه در راستای تنظیم تقویم آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور متناسب با وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف مخالفت کردند.در این ماده که به تصویب مجلس نرسید، آمده بود:

«به منظور تحقق اهداف این قانون و دستیابی به شاخص‌های هوای پاک:


الف ـ دولت مجاز است با هدف حفظ سلامت جسم و روان دانش‌آموزان و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، نسبت به تنظیم تقویم آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با توجه به خصوصیات اقلیمی و وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف کشور اقدام کند؛ به نحوی که خدشه‌ای بر کیفیت آموزشی آنها وارد نشود.


ب ـ به دولت اجازه داده می‌شود بر اساس پیش‌آگاهی از وضعیت آلودگی‌ها، حوادث غیرمترقبه و احتمال وقوع شرایط هشدار و اضطرار نسبت به تغییر و تنظیم ساعات کار و تعطیلی موقت دستگاه‌های دولتی، موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کند.


ج ـ در راستای تحقق مفاد این ماده، دولت می‌تواند مرکز منطقه‌ای هماهنگی، پایش و آینده‌پژوهی مقابله با ریزگردها را در کشور و حسب مورد، شعبات آن را در کشورهای منشأ و کانون‌های گرد و غبار تأسیس و راه‌اندازی کند. اعتبارات مورد نیاز در بودجه سنواتی، پیش‌بینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.»


مهر نوشت: نمایندگان با ۷۷ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن، این ماده الحاقی را رد کردند.با توجه به مطرح بودن لایحه تقویم آموزشی مدارس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اعضای این کمیسیون هنگام بررسی این ماده الحاقی، با آن مخالفت کردند.نمایندگان در ادامه بررسی اصلاحات لایحه هوای پاک، اصلاحات عبارتی و ویرایشی این لایحه را که اخیراً در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصویب شده است، بررسی و تصویب کردند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :