موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/23219 :کد

0

حکومت خودگردان دفتر روزنامه العربیه الجدید را تعطیل کرد

  جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ — ۲۰:۰۲
تعداد بازدید : ۱۵۳   
 تحلیل ایران -حکومت خودگردان دفتر روزنامه العربیه الجدید را تعطیل کرد

مقام های حکومت خودگردان فلسطین روز جمعه گفتند که دفتر محلی روزنامه «العربیه الجدید» به علت انتشار گزارش توهین آمیز درباره هماهنگی امنیتی این حکومت با رژیم صهیونیستی تعطیل شده است.

مقام های حکومت خودگردان فلسطین روز جمعه گفتند که دفتر محلی روزنامه «العربیه الجدید» به علت انتشار گزارش توهین آمیز درباره هماهنگی امنیتی این حکومت با رژیم صهیونیستی تعطیل شده است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از خبرگزاری رویترز از رام الله در کرانه باختری اشغالی، روزنامه العربیه الجدید که بطور همزمان در لندن، بیروت و دوحه منتشر می شود، همزمان با اوج گیری تهاجم نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در سرزمین های اشغالی نوشت: حکومت خودگردان ده ها فلسطینی را به اتهام مقاومت در برابر اشغالگری این رژیم، زندانی کرده است.
این روزنامه افزود: زندانیان سیاسی در بازداشتگاه های حکومت خودگردان، شکنجه می شوند.
مسئولان این روزنامه، تعطیلی دفتر آن را دارای انگیزه سیاسی دانستند.
محمد خلیفه معاون وزیر اطلاع رسانی حکومت خودگردان به رویترز گفت: این حکومت شعبه روزنام العربیه الجدید در رام الله را به علت نداشتن پروانه و مجوز فعالیت، تعطیل کرده است.
وی توضیح بیشتری در این باره نداد. 
در نامه ای به تاریخ 20 اکتبر (28 مهر) وزارت اطلاع رسانی حکومت خودگردان به دادستان کل این حکومت که نسخه ای از آن به دست رویترز رسیده، گفته شده : این روزنامه گزارشی منتشر کرده است که نسبت به دولت فلسطینی و سازمان های امنیتی آن، اهانت آمیز بوده است.
این نامه می افزاید: این گزارش به گونه ای تنظیم شده است که گویی نیروهای امنیتی حکومت خودگردان، وظیفه ای جز بازداشت و اجرای هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی ندارند که متضمن تحریک علیه حکومت فلسطینی است.
این در حالیست که «نائله خلیل» رییس دفتر العربیه الجدید در کرانه باختری، نداشتن مجوز فعالیت را بهانه ای برای تعطیلی این دفتر دانست که به گفته وی اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی برای بازگشایی آن تلاش می کند.
وی افزود: در صورت شکست این تلاش ها، این روزنامه در باره این حکم در دیوان عالی فلسطین، تقاضای تجدیدنظر خواهد کرد.
خلیل به رویترز گفت: تعطیلی دفتر این نشریه انگیزه سیاسی داشته و با نقض آزادی بیان، ارتباط دارد.
وی افزود: ما بیش از یک سال پیش درخواست مجوز کرده و تمامی اسناد و مدارک لازم را ارایه و فعالیت خود را آغازکرده ایم. اما هیچ پاسخی از وزارت اطلاع رسانی درباره هرگونه مشکل حقوقی در مورد دریافت مجوز دریافت نکرده ایم.
خلیل گفت: آنها برخی از گزارش های ما را دوست ندارند.

منبع: ایرنا

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :