موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد

a/32104 :کد

0

آزادسازی بلیت هواپیما، ضعف اطلاع رسانی سازمان هواپیمایی

  چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ — ۰۷:۴۷
تعداد بازدید : ۲۲۴   
 تحلیل ایران -آزادسازی بلیت هواپیما، ضعف اطلاع رسانی سازمان هواپیمایی

در حالی همچنان در بخش حمل و نقل هوایی کشور به حقوق مردم اجحاف شده و نرخ ها روند صعودی گرفته که سازمان هواپیمایی کشوری در قامت متولی این حوزه خواسته یا ناخواسته نتوانسته اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه

در حالی همچنان در بخش حمل و نقل هوایی کشور به حقوق مردم اجحاف شده و نرخ ها روند صعودی گرفته که سازمان هواپیمایی کشوری در قامت متولی این حوزه خواسته یا ناخواسته نتوانسته اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه داشته باشد.

 

به گزارش تحلیل ایران ، به فاصله ای اندک پس از تصویب هیئت دولت و طی شدن پروسه امضای حکم ریاست سازمان هواپیمایی کشوری برای علی عابدزاده توسط عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی چند اتفاق در بخش حمل ونقل هوایی روی داد.  درگذشت ناگهانی معاون استاندارد سازمان هواپیمایی و اعلام آزادسازی نرخ بلیت هواپیما  بی شک از مهم ترین رویدادهایی بود که حمل ونقل هوایی را تحت تاثیر قرار داد.

اواسط مهرماه امسال حمید حبیبی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت. نکته قابل تامل تاخیر حدود دو ماهه برای انتصاب معاون استاندارد پرواز سازمان (جانشین حبیبی) بود. حکمی که سرانجام اوایل آذرماه (ماه جاری) عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری را قلم به دست کرده و آنرا برای محمدجواد تقوایی امضا کرد.

از بلاتکلیفی دو ماهه معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری و تبعات آن که بگذریم، اعلام آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در نهمین روز آذرماه پیکره حمل و نقل هوایی کشور را به لرزه درآورد؛ زلزله ای که باعث شد نرخ بلیت هواپیما در برخی مسیرها به طور سرسام آوری افزایش یابد.

از همان ساعات اولیه نوسانان قیمت ها سازمان هواپیمایی کشوری از پذیرش مسئولیت تبعات آزادسازی نرخ بلیت شانه خالی کرده و مقصر را شرکت های چارترکننده و آژانس های هوایی معرفی می کند.

اما گذشته از انداختن توپ گرانی قیمت ها به زمین چارترکنندگان و آژانس ها، مسئله مهم تر اطلاع رسانی سازمان هواپیمایی در خصوص آزادسازی نرخ هاست. این سازمان در حال حاضر اطلاع رسانی بسیار ضعیفی در رابطه با موضوع آزادسازی نرخ ها دارد که شاید مهم ترین دلیل آن عدم انتصاب مدیر روابط عمومی از سوی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری است.

یکماه پیش از اعلام رسمی آزادسازی  نرخ بلیت طی حکمی از سوی علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری محمدسعید شرفی به عنوان مشاور رئیس و مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد.

اما در چهل و چند روز سپری شده از این انتصاب، سازمان هواپیمایی کشوری دو مدیر روابط عمومی داشته است که هر کدام از آنها به طور جسته و گریخته اظهاراتی در رابطه با موضوع اصلی این روزهای حمل و نقل هوایی یعنی آزادسازی داشته اند.

بلاتکلیفی در مدیریت روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علاوه بر این که اطلاع رسانی در بخش حمل ونقل هوایی مسافری را دچار چالش کرده باعث شده تا رسانه ها هم سردرگم شوند. مشخص نیست که واقعا مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری کیست. شرفی در یک سفر کاری در ایتالیا به سر می برد و در غیاب وی پست روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری خبرساز شده است.

با توجه به ضرورت اطلاع رسانی مناسب و معتبر توسط سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس این سازمان باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این مسئله اقدام کند و به حاشیه های این پست خاتمه دهد.
منبع:  تسنیم

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :