موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی رسانه

a/37453 :کد

0

چگونه مدیریت کاری خود را در محیط کار افزایش دهیم؟

  پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ — ۰۹:۲۲
تعداد بازدید : ۱۹۱   
 تحلیل ایران -چگونه مدیریت کاری خود را در محیط کار افزایش دهیم؟

در این گزارش سعی کردیم با توجه به نوع چینش محیط کاری مان به راهکارهای موثر در کاهش خستگی در فضای کاری بپردازیم.

در این گزارش سعی کردیم با توجه به نوع چینش محیط کاری مان به راهکارهای موثر در کاهش خستگی در فضای کاری بپردازیم.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان؛ به‌طور حتم هيچ‌كسي نيست كه سر صبح وقتي براي شروع يك روز كاري از خواب بيدار مي‌شود به پوشيدن لباس مناسب و تاثير آن روي حال و هواي ديگران فكر نكند؛ اينكه لباس و آراستگي چطور وجهه او را جلوي ارباب‌رجوع و كارمندان بالا مي‌برد يا پوشيدن يك كفش گران‌قيمت يا حتي استفاده از يك عطر خاص چطور مي‌تواند كارمندان اداره را تحت تاثير قرار دهد. 
 
روی ميزتان گلدان بگذاريد صندلي‌ها را يكدست كنيد 

 روي ديوار و میز استيكر نچسبانيد 

 يك ساعت یا تقویم مدرن کنار ميز داشته باشيد 

ظرف شكلات همخوان با اتاق انتخاب كنيد 

 رنگ را متناسب با كارتان انتخاب كنيد

5 راهکار موثر براي کساني که در محل کار خسته مي شوند

براي همه ي ما پيش آمده که در محل کارمان دچار خستگي و يا روزمرگي مي شويم و به همين خاطر بازده کارمان به شدت پايين مي آيد.در اين مطلب قصد داريم ، 5 راهکار موثر براي جلوگيري از خستگي و افزايش بازده کاري را بيان کنيم.

يک تکه کوچک شکلات بخوريد
 
شکلات نه تنها باعث تقويت حس و حال ما مي شود بلکه تحقيقات نشان داده است که خوردن آن کمک مي کند بدن اندورفين توليد کند که انرژي را بالا مي برد. وقتي کم مانده پشت ميز کار خوابتان ببرد، يک تکه کوچک شکلات تيره بيندازيد دهانتان و تغيير را احساس کنيد.

دو ليوان آب خنک بنوشيد
 
منظورمان از آن ليوان هاي خيلي بزرگ نيست دو فنجان آب هم کافي است. يکي از دلايل اصلي خستگي کم آب شدن بدن است (خيلي وقت ها متوجه نمي شويد که بدنتان کم آب شده، فقط احساس خستگي مي کنيد). يکي از معلم هاي دبيرستانم ما را مجبور مي کرد که بعد از ناهار سر کلاس حساب ديفرانسيل دو ليوان آب بخوريم و قسم مي خورم که باعث مي شد تا آخر کلاس کاملاً هوشيار باشيم و به هيچ وجه خسته نشويم. 
 
نقاشي بکشيد
 
اگر مدام خميازه مي کشيد و نمي توانيد روي کنفرانسي که در آن شرکت کرده ايد تمرکز کنيد، يک تکه کاغذ و خودکار از کيفتان بيرون بکشيد و روي آن شروع به نقاشي کردن کنيد. چند وقت پيش با متخصصي مصاحبه کردم که گفت اينکار کمک مي کند مغز بتواند بهتر تمرکز کند. خيلي جالب است، نه؟ و وقتي بتوانيد روي کاري که مي کنيد تمرکز کنيد، کمتر خميازه خواهيد کشيد و فکر چرت زدن ديگر به سرتان نمي زند.

چيزي حاوي ويتامين C بخوريد
 
مهم اين است که کمي ويتامين C به بدتان برسانيد. تحقيقات نشان مي دهد که ويتامين C موجب سرزندگي مي شود . علائم سندرم خستگي را کاهش مي دهد. 
 
خودتان را بکشيد
 
طبق علم پزشکي چيني، کمي خم شدن و کشيدن خودتان به سمت جلو ذخيره باقيمانده انرژي که بين کليه هايتان مانده را فعال مي کند.

آیااز محل ‌کارتان خسته شده‌ اید؟ دوست دارید رضایت کاریتان بیشتر شود و احساس کنید واقعاً کاری انجام می‌دهید؟ دوست دارید مثمر ثمرتر باشید و آخر روز که به خانه می‌آیید از فعالیت‌های آن روزتان احساس رضایت کنید؟

مطمئن باشید که می‌توانید. فقط کافی است که بخواهید و برای تغییر و نو کردن عاداتتان متعهد شوید. این نکات را رعایت کنید و خواهید دید که چقدر وضعیت کارتان تغییر می‌کند. و این پیشرفت به سایر قسمت‌های زندگیتان هم رسوخ خواهد کرد.

۱. برنامه‌ ریزی کنید. عادت  کنید که برای روز و هفته‌تان برنامه بریزید. اینکار باعث می‌شود بتوانید استفاده بهتری از هفته‌ هایتان بکنید. برای انجام این برنامه ‌ریزی روزانه، روزتان را ۱۵ دقیقه زودتر شرع کنید. کار اصلی که آن روز باید انجام دهید را یادداشت کنید  و مهم تر اینکه، هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن قدم بردارید. از قدرت اراده ‌تان برای رسیدن به هدف ‌هایتان استفاده کنید.

۲. سوال نیرو بخش.سوالی مثل این را روی میزتان بگذارید تا بتوانید بهتر روی کارتان تمرکز کنید، "آیا الان بیشترین استفاده را از وقتم می‌برم؟" یا "آیا این بهترین استفاده‌ای است که می‌توانم از این وقت بکنم؟"

3. بپذیرید که لیست کارهایی که باید انجام دهید تمامی ندارد. برای افراد ایدآل ‌گرا این واقعاً مشقت ‌بار است. فقط باید مطمئن شوید که مهمترین کارهایتان اول انجام می‌شود.

۴. کامپیوترتان را خاموش کنید. "چی؟ همه کارم با کامپیوتر است!" آیا واقعاً اینطور است؟ این حرف چند درصد صحت دارد؟ سعی کنید کامپیوترتان را فقط در زمانی که به آن برای کار نیاز دارید روشن نگه دارید. استراحت دادن چشم‌هایتان باعث می‌شود انرژی بیشتری برای کار کردن پیدا کنید. حتی اگر موقعی که برای جواب دادن به یک ایمیل فکر می‌کنید، چشمانتان را ببندید هم می‌تواند کمکتان کند.

۵. اول کار ایمیل تان را چک نکنید. فقط د رحالی ‌که برای انجام کارتان لازم باشد اینکار را بکنید، درغیر اینصورت تا زمانی که کارهایی که اولویت بالاتری دارند را انجام نداده ‌اید سراغ آن نروید.

۶. استراحت‌های کوتاه داشته باشید. این یک واقعیت است که استراحت‌های کوتاه بین کار بازده کاری شما را بالا می‌برد. این مسئله در تحقیقات بسیاری ثابت شده است. پسحتماً حداقل یک مرتبه در صبح و یکمرتبه در عصر استراحت کوتاه داشته باشید.

۷. از روزهای تعطیل بیشترین استفاده را ببرید. تعطیلی‌ها را چطور می‌گذرانید؟ باید آن را به وقتی مثبت تبدیل کنید. از آن برای مطالعه، نوشتن، تفکر خلاق، پروژه ‌های خلاقانه، گوش دادن به کتاب‌های صوتی یا حتی نویسندگی استفاده کنید. اگر از این زمانتان لذت ببرید، شادی ناشی از آن وارد ساعت کارتان هم می‌شود.

۸. کارهای غیرضروری را کنار بگذارید. کارهای غیرمهم را از لیست کارهای روزانه‌تان خط بزنید. بهترین راه برای اینکار این است که همیشه اول کارهای مهمتان را انجام دهید.

۹. حتماً بین فعالیت‌ها و قرارملاقات‌ هایتان وقت کافی بگذارید تا بتوانید همیشه سر موقع سر قرار حاضر شوید.

۱۰. دیدگاهی مثبت، شاد، شوخ ‌طبعانه، توام با قدرشناسی و مهربانی داشته باشید. کارآمد بودن در محل‌کار به این معنی نیست که باید همیشه جدی باشید. لبخند زدن به این معنی نیست که کارتان را درست انجام نمی‌دهید. شاد بودن و اشتیاق داشتن به این معنی نیست که حس رقابت ندارید. مثبت بودن به این معنی نیست که چشمتان را به روی مشکلات بسته ‌اید. باید از زمانی که در محل ‌کار هستید لذت ببرید. کسانی را پیدا کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشند تا بتوانند آن را به شما هم منتقل کنند. این روحیه مسری است. سعی کنید از غیبت کردن و بدگویی دوری کنید. ممکن است وسوسه ‌انگیز باشد اما هیچ خدمتی به هیچ ‌کس نمی‌کند.

۱۱. به همکاران  منفیتان هم محبت کنید. کسانیکه منفی هستند به یک دلیلی آنطور شده ‌اند. ممکن است مشکلاتی داشته باشند که شما چیزی از آن نمی‌دانید. سعی کنید قضاوت نکنید و با آنها مهربانانه رفتار کنید. وقتی با فردی منفی رو به ‌رو می‌شوید، می‌توانید انتخاب کنید که یا تحت تاثیر آن فرد قرار گیرید و یا این شما باشید که روی او تاثیر می‌گذارد. تصمیم با شماست. سعی کنید همیشه مثبت بمانید. به جای اینکه بگویید، "اَه! بازم این! منفی بودنش همیشه روزم رو خراب میکنه!" سعی کنید بگویید، "بیچاره! احتمالاً مشکی داره. امیدوارم اوضاعش بهتر بشه. به جای اینکه منفی بودن اون روی من تاثیر بگذاره سعی می‌کنم یکم دیدگاهش رو مثبت کنم."

12. قدم‌هایتان را بشمارید، مخصوصاً در روزهای بد. آرام پیش بروید. عجله نکنید. در هر زمان فقط یک کار انجام دهید و به جلو روید. اگر روزتان واقعاً کند است، شاید بد نباشد با کمی بازی و استراحت به خودتان انرژی بدهید.

۱۳. همه چیز را آسان بگیرید. خستگی، رئیس‌های سرسخت، مشتریان بی ‌ادب، کامپیوترهای کند، هیچکدام را به مشکلاتی لاینحل برای خودتان تبدیل نکنید. بخاطر سختی‌های زندگی ضجه و زاری نکنید. وجود آنها را بپذیرید و سعی کنید جلو بروید

۱۴. مشکل با دیگران. هدفتان باید "پیشرفت کردن" باشد. خودتان را درگیر این نکنید که همیشه حق به جانبتان باشد یا برنده همه بحث‌ها و مشاجره‌ ها باشید. اینکار سرعتپیشرفتتان را کند می‌کند. در ذهنتان از خود سوال کنید، "چه چیز باعث می‌شود این تضاد و کشمکش جلو برود؟" بعد همان کار را بکنید.

۱۵. زمانی را به مسافرت رفتن اختصاص دهید. سعی کنید کاری متفاوت انجام دهید. اگر همیشه به مسافرت‌های دور می‌روید. اینبار به حومه شهر بروید و سعی کنید چند روز آنجا فقط و فقط استراحت کنید. یا اگر همیشه سفرهای کوتاه و نزدیک می‌روید، سعی کنید اینبار به یک جای جدید بروید. تنوع یکی از رازهای شادی است.

۱۶. وقتی درمورد همه چیز جنگ می‌کنید یا شکایت می‌کنید، تواناییتان برای خواستن چیزهای دیگر از بین می‌رود. نیرو و توانتان را برای چیزهایی که واقعاً به آن نیاز دارید ذخیره کنید.

۱۷. نتایجتان را تقسیم کنید. منظور پز دادن نیست، منظورمان این است که برای کارها و تلاشتان اعتبار جلب کنید. نباید ساکت بنشینید و تصور کنید که بقیه می‌فهمند که چه می‌کنید. درمورد موفقیت‌هایتان حرف بزنید و بگذارید بقیه هم در موفقیت با شما شریک شوند.

۱۸. کمک بخواهید. برای جلب همکاری دیگران خجالت نکشید. صبر نکنید تا شرکت به شما بگوید که چه باید بکنید. خلاقانه فکر کنید که چطور می‌توانید درکنار دیگران کار کنید تا نتیجه بزرگتری به دست آورید.

۱۹. با سختی‌های راه رو به ‌رو شوید. اگر کار سختی هست که باید انجامش دهید، دست ‌دست نکنید و انجامش دهید. آن کار را کنار نگذارید. کار سخت را در ابتدای روز انجام دهید. مثل شیرجه زدن در استخر می‌ماند، تا سه بشمارید و بپرید.

۲۰. زمان بیشتری طلب کنید. اگر سوالی از شما پرسیده شد که تعجب کردید یا سردرگم شدید، تصور نکنید که باید همان موقع جواب بدهید. از طرف مقابل زمان بخواهید تا روی آن فکر کنید و برای پاسخ دادن کمی تحقیق کنید. اینکار باعث می‌شود از دادن جوابی که ممکن است باعث پشیمانیتان شود خلاص شوید.

۲۱. عادت‌های منفی را کنار بگذارید. یک روز تمام عادت و رفتارهای خودتان را بررسی کنید. با سختی‌ها چطور برخورد می‌کنید؟ با آدم‌ها چطور؟ با موقعیت‌های خاص؟ بعد در یک زمان خلوت به آنها فکر کنید و سعی کنید بفهمید کدام رفتارهایتان اشتباه بوده است تا روی آن کار کنید.

۲۲. از انتقادات درس بگیرید. هیچوقت بلافاصله انتقاد دیگران را رد نکنید، حتی اگر آن انتقاد به مذاقتان خوش نیامد. بعضی‌وقت‌ها کسانی که دوستشان ندارید، فیدبک صادقانه‌تری به شما می‌دهند تا اطرافیان نزدیکتان. انتقادات را به خود نگیرید. گوش کنید، روی آن کار کنید و بعد تصمیم بگیرید چه قدم مثبتی برای برطرف کردن اشکال کار بردارید.

۲۳. سازگار شوید.سازگاری مهمترین مهارت برای باقی ماندن موجودات زنده است. آنهایی که سازگاری نمی‌کنند،از بین می‌روند. در دنیای کار هم این موضوع صادق است. برای تغییر آماده باشید. به آن فرصت دهید. خودتان را با چیزهای جدید تطبیق دهید و موفق شوید.

۲۴. یادگیری و پیشرفت. همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای یاد گرفتن چیزهای تازه و ارتقاء مهارت‌هایتان باشید. به دنبال سمینارها و تمرینات و آموزش های  جدید باشید. از کلاس‌های آموزشی و کتابخانه شرکت استفاده کنید. برای تجدید اشتیاقتان باید همواره چیزهای تازه یاد بگیرید.

۲۵. تفکر خلاق.کارتان خسته ‌کننده است؟ اگر اینطور است برای تغییر آن ، مسئولیت قبول کنید. چطور می‌توانیدکمی تنوع، خلاقیت و لذت وارد کارتان کنید؟ چه کاری می‌توانید بکنید که تابحال کسی نکرده باشد؟ چطور می‌توانید اشتیاقتان را برای کار بالا ببرید؟ یک راه جدید برای انجام کارهای قدیمی سراغ دارید؟ برای صرفه‌جویی در وقت، هزینه و کار چه کاری از دستتان برمی‌آید؟ 
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :