موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات

a/48480 :کد

0

ضرورت اخلاق مداری در تبلیغات انتخاباتی

  جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ — ۱۴:۱۹
تعداد بازدید : ۱۴۷   
 تحلیل ایران -ضرورت اخلاق مداری در تبلیغات انتخاباتی

با شروع زمان تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، بداخلاقی هایی در شیوه تبلیغات برخی نامزدهای انتخاباتی دیده می شود.

با شروع زمان تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، بداخلاقی هایی در شیوه تبلیغات برخی نامزدهای انتخاباتی دیده می شود.

به گزارش پايگاه خبری تحليلی "تحليل ايران" به نقل از ایرنا نامزدهای انتخابات باید بدانند که روش تبلیغات صحیح در معرفی صادقانه است و باید ایده ها و توانمندی های خود را به دور از تعرض به ساحت و حق دیگران طرح کنند.


نظام جمهوری اسلامی بر گرفته از آموزه های اسلامی و قرآنی شکل گرفته و همه ما باید متوجه باشیم که در چه نظامی قرار داریم.


ماهیت تبلیغات انتخاباتی نیز باید در جهتی باشد که با شاخص های ارزشی و اخلاقی نظام سازگاری داشته باشد و افراد باید تلاش کنند در این زمینه خودشان را در شأن و تراز نظام جمهوری اسلامی نشان دهند.


الگوهای برآمده از تفکرات مادی گرایانه هیچ نسبتی با تفکر اخلاقی اسلام ندارد و نامزدهای انتخابات اگر بناست در تبلیغات ابتکار و نوآوری به خرج دهند، چنین امری باید اخلاق مدارانه و منبعث از تفکر بومی، اسلامی و ایرانی باشد.


در هیچ آیین و مسلکی به اندازه اسلام تا این اندازه به دوری از رذایل اخلاقی همچون غیبت و تهمت و فریبکاری و اغراق در بیان توانمندی ها توصیه نشده است.


لذا نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید وعده هایی را در راستای وظایف و اختیارات خود به مردم بدهند چرا که وعده های خارج از وظیفه و حوزه اختیارات، موجب دامن زدن به توقعاتی می شود که در صورت رفع نشدن آنها، اعتماد و سرمایه اجتماعی جامعه دچار آسیب می شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :