موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی ایران

a/5521 :کد

0

بازارهای ۱۰گانه صادراتی در مدت ۲ماهه نخست سال مشخص شدند

  چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ — ۱۴:۴۲
تعداد بازدید : ۲۸۷   
 تحلیل ایران -بازارهای ۱۰گانه صادراتی در مدت ۲ماهه نخست سال مشخص شدند

سازمان توسعه تجارت ایران ازکشورهای چین ، عراق ، امارات متحده عربی ، هند ، افغانستان ، ترکیه ، ترکمنستان، پاکستان ، ایتالیا و عمان به عنوان بازارهای ۱۰ گانه صادراتی در مدت دو ماهه نخست سال جاری نام برد

سازمان توسعه تجارت ایران ازکشورهای چین ، عراق ، امارات متحده عربی ، هند ، افغانستان ، ترکیه ، ترکمنستان، پاکستان ، ایتالیا و عمان به عنوان بازارهای 10 گانه صادراتی در مدت دو ماهه نخست سال جاری نام برد.

 

گزارش تحلیل ایران به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا از جدول مربوط به تجارت خارجی حاکی است ، طی دو ماهه امسال ارزش صادرات ایران به 10 بازار عمده جذب کننده کالای صادراتی کشورمان به چهارمیلیارد و 623 میلیون دلار رسید که 86 درصد از کل ارزش آن را به خود اختصاص دادند .

چین با یک میلیارد و 411 میلیون دلار در دوره این گزارش 26.2 درصد از ارزش کالای صادراتی را در اختیار گرفت که بالاترین میزان بود .

علاوه براین کشور، عراق ، امارات متحده عربی و هند به ترتیب با 909 میلیون دلار ، 815 و 461 میلیون دلار در رده های بعدی قرار گرفتند که سهم عراق 16.9 ، امارات 15.1 و هند 8.5 درصد از ارزش صادرات کشورمان در مدت دو ماهه نخست سال جاری را از آن خود ساختند .

همچنین افغانستان با 369 میلیون دلار ، ترکیه 298 و ترکمنستان با 121 میلیون دلار به ترتیب 6.8 ، 5.5 و 2.2 درصد از ارزش کل صادرات ایران را در مدت دو ماهه 94 جذب کردند .

پاکستان ، ایتالیا و عمان هم به ترتیب با 94 ، 81 و 65 میلیون دلار از ارزش صادراتی کشورمان در مدت دو ماهه اول سال جاری به عنوان طرفهای تجاری ایران معرفی شدند .

صادرات کالا با احتساب میعانات گازی کشور طی مدت دو ماهه نخست امسال به میزان 17 میلیون و 390 هزار تن ، به ارزش هفت میلیارد و 861 میلیون دلار بود که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 1.6 و 2.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 93 کاهش نشان می دهد .

                               

صادرات     بازار                


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :