موضوعات ‌مرتبط: سیاسی مجلس

a/62790 :کد

0

ممانعت از تبلیغات آسیب‌رسان اینترنتی

  شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ — ۱۴:۵۶
تعداد بازدید : ۱۸۷   
 تحلیل ایران -ممانعت از تبلیغات آسیب‌رسان اینترنتی

در حالیکه طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای در کمیسیون بهداشت به سرانجام نرسیده، طبق برنامه مجلس این طرح طی هفته جاری راهی...

در حالیکه طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای در کمیسیون بهداشت به سرانجام نرسیده، طبق برنامه مجلس این طرح طی هفته جاری راهی صحن علنی می‌شود.


به گزارش تحلیل ایران، طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای مرداد ماه 93 در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس دی ماه گذشته درباره این طرح گفت که در دهه‌های اخیر شاهد تبلیغات محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در برخی رسانه‌های ماهواره‌ای، رسانه ملی و حتی برخی سایت‌های داخلی هستیم که علی‌رغم پیش‌بینی جرایم در این خصوص تاکنون مجازات بازدارنده‌ای صورت نگرفته است.

 

وی ادامه داد: طرح مذکور وزارت بهداشت را مکلف به برخورد با داروهای آسیب‌‌رسان کرده و از توزیع قاچاق و تبلیغات غیرمجاز و غیراستاندارد داروهای آسیب‌رسان جلوگیری می‌کند.

 

با این حال، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استدلال اعضای کمیسیون بهداشت قانع نشدند و با دستور علی لاریجانی -رئیس مجلس- برای بررسی بیشتر به همان کمیسیون ارجاع شد.

در حالیکه انتظار می‌رود نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان با گذشت نزدیک به سه ماه از ارجاع این طرح به این کمیسیون، به سر وقت آن بروند اما طرح، مجددا در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای هفته جاری قرار گرفته است.

 

نعمت الله منوچهری -عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس- در گفت‌وگویی با تسنیم درباره این موضوع گفت: این طرح بعد از ارجاع در یکی دو جلسه بررسی شد ولی نتیجه مطلوب حاصل نگردید؛ لذا باید از فردا که به مجلس می‌رویم برنامه کمیسیون را برای پیگیری آن، دنبال کنیم.

 

وی با بیان اینکه هیچ ضمانت اجرایی برای تبلیغات گسترده در این حوزه از بستر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها وجود ندارد، ابراز کرد: البته نمایندگان به این موضوع واقف هستند که جلوگیری و ممانعت از انجام این کار نیز، بسیار دشوار است اما دلیلی نمی‌شود که چون برخورد با این معضل سخت است، آن را مطرح نکنیم.

 

او افزود: تبلیغات بر بستر رسانه‌های اجتماعی و ملی باید هدفمند باشد و نباید اجازه سوءاستفاده را به کسی بدهیم؛ اینکه می‌گویید طرح مذکور در نوبت طرح در صحن علنی برای هفته جاری است، اطلاعی ندارم و تا جاییکه می‌دانم هنوز در کمیسیون به سرانجام نرسیده است.

 منبع:خبرگزاری تسنیم
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :