موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی سلامت

a/69775 :کد

0

ضعف يادگيری، نتيجه به اشتراك گذاری پيام های شبكه های اجتماعی

  شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ — ۰۶:۵۳
تعداد بازدید : ۲۲۸   
 تحلیل ایران -ضعف يادگيری، نتيجه به اشتراك گذاری پيام های شبكه های اجتماعی

مطالعات محققان دانشگاه هاي كرنل و پكن نشان مي دهد به اشتراك گذاري و ارسال مجدد مطالب دريافت شده در شبكه هاي اجتماعي، با عملكرد حافظه و فرآيند يادگيري تداخل دارد.

 

 

 

مطالعات محققان دانشگاه هاي كرنل و پكن نشان مي دهد به اشتراك گذاري و ارسال مجدد مطالب دريافت شده در شبكه هاي اجتماعي، با عملكرد حافظه و فرآيند يادگيري تداخل دارد.

 

 

 

 

به گزارش تحلیل ایران، در جهان ديجيتالي امروز كه انتقال اطلاعات تنها به فشار سرانگشتان دست شما نياز دارد، پيش از هر گونه تصميم گيري در اين زمينه تامل كنيد. 


 ايرنا از مديكال اگسپرس نوشت: مطالعه اي جديد نشان مي دهد ارسال و به اشتراك گذاري مطالب دريافت شده كه اصطلاحا در شبكه تلگرام فوروارد و در شبكه توييتر، توييت مجدد نام دارد، سبب فرآيندي به نام 'اضافه بار شناختي' مي شود كه با حافظه و يادگيري تداخل دارد.


به واقع ، افراد در شبكه هاي اجتماعي عمدتا پيامي توليد نمي كنند، بلكه پيام هاي دريافتي از سوي دوستان خود را به اشتراك مي گذارند، در حالي كه اين كار تبعات منفي دارد و مي تواند موجب اختلال در ساير قابليت ها و مهارت ها شود. 


تحقيقات اخير نشان مي دهد تصميم در مورد ارسال كردن و يا نكردن يك مطلب، سبب صرف منابع شناختي مي شود و همين موضوع با فرآيند يادگيري و حافظه تداخل دارد.


در اين مطالعه از تعدادي از داوطلبان دانشجو خواسته شد كه پس از دريافت مجموعه اي از پيام هاي توييتري، آنها را مطالعه كنند. گروهي از اين داوطلبان دو گزينه 'پست مجدد' و 'پيام بعدي' را در اختيار داشتند، اما گروه ديگر پس از مطالعه تنها امكان استفاده از گزينه پيام بعدي را داشتند. 


دو گروه سپس در يك آزمون درباره محتواي پيام ها شركت كردند و نتيجه اين بود: خطاهاي گروهي كه امكان ارسال مطالب را براي سايرين داشتند، دو برابر گروه ديگر بود و همچنين آنها اشتباه بيشتري در زمينه درك مفهوم داشتند. محققان صرف منابع شناختي براي انتخاب يا خودداري از انتخاب پيام ها و ارسال مجدد آنها را دليل اين امر مي دانند.

 
نتايج اين تحقيقات در نشريه Computers in Human Behavior منتشر شده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :