موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی بهداشت و سلامت

a/76548 :کد

0

۱۲ گام برای رسیدن به اندامی متناسب در مدتی کوتاه

  یکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ — ۱۷:۱۸
تعداد بازدید : ۱۸۴   
 تحلیل ایران -۱۲ گام برای رسیدن به اندامی متناسب در مدتی کوتاه

کاهش وزن و رسیدن به اندامی مناسب اصول خاصی دارد و حفظ سلامتی حین کاهش وزن بسیار مهم و ضروری است.



کاهش وزن و رسیدن به اندامی مناسب اصول خاصی دارد و حفظ سلامتی حین کاهش وزن بسیار مهم و ضروری است.
 
به گزارش تحلیل ایران، کاهش یا افزایش وزن و رسیدن به تناسب اندام آرزوی هر فردی است و بسیاری افراد برای رسیدن به آن به هر کاری متوسل می‌شوند و گاهی اوقات به سلامتی بدن خود آسیب می‌رسانند و در بسیاری موارد به طور مجدد وزن قبلی آن‌ها باز می‌گردد.
 
کاهش وزن اصولی دارد و توجه نکردن به این اصول علاوه بر کاهش موفقیت در این راه سبب آسیب به سلامت روحی و جسمی می‌شود. برای رسیدن به وزنی مطلوب و بدنی سالم اصول زیر را به خاطر بسپارید:
 
روزانه مواد و وعده‌های غذایی تان را یادداشت کنید تا پرخوری نکنید.
 
غذاهای پرکالری و چرب و قندی را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید و دست کم آن را کاهش دهید.
 
تعداد دفعالت مصرف وعده‌های غذایی‌تان را افزایش دهید و میزان مواد مصرفی در آن وعده‌ها را کاهش دهید.
 
علاوه بر توجه به مواد غذایی، به کالری نوشیدنی‌ها نیز توجه کنید.
 
روزانه میزان فعالیت‌های بدنی‌تان را نیز بنویسید و آن‌ها را افزایش دهید.
 
سعی کنید از طریق غذا خوردن کمتر به بدنتان کالری وارد کنید و از طریق ورزش بیشتر کالری بسوزانید.
 
مدت کمی قبل از غذا خوردن آب بنوشید تا اشتهایتان کاهش یابد.
 
قبل از غذا خوردن آن را با حوصله و شوق بو کنید تا از این طریق کمی سیر شوید.
 
نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌های طبیعی استفاده کنید.
 
سعی کنید خودتان غذا تهیه کنید تا از مواد مضر و چاق‌کننده استفاده نکنید.
 
سعی کنید کمتر خود را خسته کنید زیرا خستگی به علت کاهش متابولیسم بدن سبب افزایش وزن می‌شود.
 
خواب خود را تنظیم کنید زیرا بی‌خوابی و کمبود خواب سبب چاقی می‌شود.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :