موضوعات ‌مرتبط: فناوری مخابرات

a/76846 :کد

0

انتظار چندین ماهه مشترکان برای اولیه ترین خدمات

  ﺳﻪشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ — ۰۲:۲۵
تعداد بازدید : ۱۲۸   
 تحلیل ایران -انتظار چندین ماهه مشترکان برای اولیه ترین خدمات

در حالی که تقریبا بیش از دو سال است که از دعوای دولت و مخابرات میگذرد و تا کنون تصمیم های عملی نشده بسیاری در مورد وضعیت مخابرات گرفته شده است، شاهد آن هستیم که همچنان شرکت مخابرات با انواع و اقسام تو

در حالی که تقریبا بیش از دو سال است که از دعوای دولت و مخابرات میگذرد و تا کنون تصمیم های عملی نشده بسیاری در مورد وضعیت مخابرات گرفته شده است، شاهد آن هستیم که همچنان شرکت مخابرات با انواع و اقسام توجیه ها از ارائه اولیه ترین خدماتی که هم جزو وظایف آن نهاد است و هم جزو نیاز اولیه یک کشور توسعه یافته (!) سر باز میزند.

 

به گزارش تحلیل ایران  این در حالی است که موضوع خط ثابت تلفن و واگذاری آن به مشترکان مخابرات با توجه به انحصاری که این شرکت اکنون در حوزه زیر ساخت تلفن در اختیار دارد، به یکی از چالشی ترین موارد طی یکسال گذشته تبدیل شده است. در حالی که مخابرات به هیچ شرکت دیگری اجازه ارائه زیر ساخت های ارتباطی خط ثابت تلفن را نمیدهد، در عین حل خود نیز با توجیه های متفاوت و اساسا به این دلیل که ارائه خط تلفن ثابت برای این شرکت – آنگونه که مسئولان آن ادعا میکنند – سود آوری ندارد، مشترکان متقاضی این خدمات را برای ماه ها سرگردان میکند.


موارد و شواهد موید این مطلب بسیار زیاد است از جمله آنکه یکی از شهروندان تهرانی در تماس با تحریریه تابناک ضمن انتقاد از شرایط سخت واگذاری خط تلفن ثابت گفت: از اسفند ماه سال گذشته بارها و بارها به مرکز پیام نور (واقع در غرب تهران) مراجعه می کنم ولی این مرکز به بهانه های مختلف ، واگذاری خط تلفن را به ماه های آینده موکول می کند .


وی اظهار داشت : مدیران این مرکز می گویند : نبود زیر ساخت های سخت افزاری و فنی وکمبود بودجه باعث افزایش بیش از اندازه آمارتقاضاهای محقق نشده در ماهای اخیر شده است و به همین علت در شرایط کنونی امکان اعطای خط تلفن به مشترکین جدید وجود ندارد.


به اعتقاد این بیننده سازمان مخابرات با این رویه از قافله رشد تکنولوژی عقب مانده است چرا که واگذاری خط تلفن از بدیهی ترین خدمات مخابرات است که این شرکت از ارایه آن حتی در شهری مثل تهران نیز عاجز است .


وی می گوید : در قرن فناوری اطلاعات ، به هیچ وجه زیبنده شرکت مخابرات نیست که شهروندان را در صف های طولانی دریافت خط تلفن ثابت منتظر نگه دارد.


مشکل انتظار طولانی برای دریافت خط تلفن از مواردی است که همواره مورد انتقاد بسیاری از مسئولین قرار گرفته به طوریکه حتی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز از وضع موجود گلایه کرده و ارایه خدمات بهتر مخابرات به مردم را خواستارشدند.



منبع: خبرگزاری تابناک

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :