موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی انتظامی

a/79233 :کد

0

تردد ۷۰ درصد موتورسیکلت‌ها در پایتخت برای امرار معاش است

  یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ — ۲۳:۱۴
تعداد بازدید : ۲۳۰   
 تحلیل ایران -تردد ۷۰ درصد موتورسیکلت‌ها در پایتخت برای امرار معاش است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: اجرای طرح LEZ در صورت رفع ابهامات می‌تواند مفید باشد. او همچنین می گوید ۷۰ درصد تردد موتورسوران در تهران برای امرار معاش است.



رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: اجرای طرح LEZ در صورت رفع ابهامات می‌تواند مفید باشد. او همچنین می گوید ۷۰ درصد تردد موتورسوران در تهران برای امرار معاش است.

 

به گزارش تحلیل ایران، سردار تیمور حسینی در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح LEZ در تهران گفت: در روند اجرایی کار ابهاماتی وجود داشت که این موضوعات در شورای عالی ترافیک مطرح شد و به دلیل اینکه جمع بندی در این مورد انجام نشد به زمان دیگری موکول شد و به احتمال زیاد در چند روز آینده دومین جلسه شورای عالی ترافیک  تشکیل و تصمیم گیری در این مورد انجام خواهد شد. هر تصمیمی در شورای عالی ترافیک گرفته شود برای ما لازم الاجرا خواهد بود.

وی ابهامات اجرای این طرح را وضعیت تردد خودروهای عمومی مانند اتوبوسرانی و تاکسیرانی و وضعیت تردد موتور سیکلت ها ذکر کرد.


70 درصد تردد موتور سیکلت ها در تهران برای امرار معاش است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره وضعیت نظارت برتردد موتور سیکلت‌ها و تخلفات آنها گفت: مطابق آمار شماره گذاری در تهران 3 میلیون موتور سیکلت وجود دارد که اگر فقط 10 درصد از این میزان نیز مرتکب تخلف شوند به دلیل بالا بودن میزان موتور ها این تخلف به چشم می آید.

سردار حسینی در مورد اینکه تردد این میزان موتور برای موارد شخصی قابل پذیرش نیست خاطر نشان کرد: تردد 70 درصد موتورها در تهران مربوط به حوزه اشتغال بوده و برای امرار معاش انجام می شود و فقط 30 درصد برای مصارف شخصی است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه کارکردن و امرار معاش توسط موتور سیکلت سواران می‌تواند همراه با رعایت قوانین و مقرارت باشد گفت: بخش زیادی از موتور سوران قوانین را رعایت می کنند ولی به لحاظ اینکه تعداد این وسیله نقلیه زیاد است اگر بخش کوچکی نیز مرتکب تخلف شوند کاملا محسوس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه چرا کسی به اصل تولید این حجم موتور که با تکنولوژی قدیمی در حال تولید است اعتراضی نمی کند خاطر نشان کرد: پلیس بر اساس گواهینامه هایی که مراجع دیگر صادر می کنند موظف به شماره گذاری موتور است ولی به ما اعتراض می کنند که چرا این موتورهای نا ایمن را شماره می کنید.

وی در مورد اینکه آیا قانون عدم شماره گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری که خبر آن چندی پیش از سوی سازمان محیط زیست اعلام شده بود می تواند از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد بکاهد گفت: این موضوع هنوز تمامی مراحل قانونی خودرا طی نکرده است این خبر اعلام شده  ولی هنوز هیچ مصوبه ای ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در مورد کیفیت خودروهای داخلی نیز گفت: وضعیت خودروهای داخلی بهتر شده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم .


حرکت 95 درصد خودروهای تهران بین خصوط در بزرگراه ها

سردار حسینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه سال 95 پلیس برای ترافیک پایتخت چیست گفت: برنامه های ترافیکی پلیس همیشه در حال اجراست ولی در این مدت 2 کار مهم را توانستیم نهادیه کنیم که یکی از آنها حرکت خودروها بین خصوط و دومی توقف پشت خط ایست بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: بعد از اصلاح رفتار در مورد بستن کمربند ایمنی هم اکنون توقف پشت خط ایست در تقاطع ها و حرکت بین خطوط در بزرگراه ها به رفتار صحیح ترافیکی تبدیل شده است به طوریکه هم اکنون بالای 95 درصد از خودروها در بزرگراه ها بین خطوط حرکت می‌کند.


منبع: نسیم آنلاین

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :