موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی اموزش و یادگیری

a/84238 :کد

0

آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی باید منعطف و سیال باشد

  دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ — ۰۰:۰۹
تعداد بازدید : ۲۴۳   
 تحلیل ایران -آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی باید منعطف و سیال باشد

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود غیر اجباری بودن دوره رسمی پیش دبستانی در آموزش و پرورش، آموزش‌های آن باید منعطف و سیال باشد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود غیر اجباری بودن دوره رسمی پیش دبستانی در آموزش و پرورش، آموزش‌های آن باید منعطف و سیال باشد.

 

به گزارش تحلیل ایران، مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش امروز در همایش استانی توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی که در دهکده ساحلی فرهنگیان واقع در انزلی برگزار شد، اظهار کرد: براساس نظر کارشناسان بزه، طلاق و اقدام به جرم در کودکانی که دوره پیش دبستانی را با موفقیت پشت سر گذرانده‌اند، کمتر بوده و اکثر این کودکان در آینده افراد موفقی هستند.


وی با بیان اینکه آموزش‌های مناسب و کیفی دوره پیش دبستانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در آینده افراد بسیار موثر است، افزود: دوره پیش دبستانی دوره‌ای تخصصی و حرفه‌ای بوده و در صورت نبود مربیان متخصص، این دوره، سامان نمی‌گیرد.


فضلی با اشاره به کاهش بهره هوشی در کشور به عنوان زنگ خطر برای مربیان دوره پیش دبستانی، گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بزرگترین دستاورد نظام آموزش و پرورش بوده و براساس دستور معظم له، وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مهد کودک، دوره پیش دبستانی تا دانشگاه است.


وی با بیان اینکه سرنوشت کودکان در دستان مربیان دوره پیش دبستانی است، گفت: با وجود غیر اجباری بودن دوره رسمی پیش دبستانی در آموزش و پرورش، آموزش‌های آن باید منعطف و سیال باشد.


مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکید وزارت آموزش و پرورش بر توسعه آموزش دوره پیش دبستانی در مناطق محروم دو زبانه و حمایت دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایر مناطق، تصریح کرد: 16 نهاد و 18موسسه قرآنی کار پیش دبستانی انجام می‌دهند که در صورت عدم تبعیت از قانون واحد وزارت آموزش و پرورش این فرصت‌ها به عنوان تهدید تلقی می‌شود .


فضلی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش علاوه‌بر عملیاتی کردن استقرار مدیریت یکپارچه از مهرماه امسال، بر توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی تاکید داشته و علاوه بر افزایش دوره‌های غیردولتی در شهرها و مناطق برخوردار، مناطق کم برخوردار و محروم نیز به صورت دولتی اداره می‌شود.


وی با تاکید براهمیت تقویت باورهای فرهنگی در دوره پیش دبستانی، یادآور شد: آیین نامه اجرایی دوره پیش دبستانی تهیه و کلیات آن در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.


فضلی تربیت در دوران کودکی را مثل حکاکی بر روی سنگ دانست و بیان کرد: مبنای تعلیم و تربیت دینی و معنوی در دوره پیش دبستانی بوده و ایجاد محیط دینی و معنوی، تاثیر بسزایی در آموزش‌های تربیت دینی کودکان دارد.


در اولین همایش توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی گیلان، از 52 نفر از مربیان برتر این دوره در استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.



منبع : خبرگزاری ایسنا

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :