موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی تولید و تجارت

a/92070 :کد

0

برندهای ایرانی بقای سازمانی ندارد

  جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ — ۰۴:۳۳
تعداد بازدید : ۲۶۷   
 تحلیل ایران -برندهای ایرانی بقای سازمانی ندارد

برندهای ایرانی عمر کوتاهی دارند و به دلیل سنتی بودن بقای سازمانی خود را حفظ نمی‌کنند.

برندهای ایرانی عمر کوتاهی دارند و به دلیل سنتی بودن بقای سازمانی خود را حفظ نمی‌کنند.

 

به گزارش تحلیل ایران مصطفی جعفری پنج‌شنبه‌شب در چهارمین همایش برندینگ و نشان تجاری ابراز کرد: حفظ و استقرار بقای سازمان‌های موفق با رویکرد فرایند سازمانی و برنامه‌ریزی استراتژیک میسر است.


 وی به بررسی توان بقای سازمان‌ها در ایران پرداخت و گفت: متأسفانه در ایران بقای سازمانی وجود ندارد و فقط چند شرکت می‌توانند قدم به ده‌سالگی بگذارند و همچنین چند شرکت می‌توانند جشن 15 سالگی خود را برگزار کنند.


مشاور و مجری پروژه‌های استراتژیک با تأکید بر لزوم استفاده از دانش روز در برند سازی اظهار داشت: برند سازی فرایندی زمان‌بر و نیازمند دانش فنی است، درحالی‌که برند سازی در ایران هنوز سنتی است.


جعفری بابیان اینکه رمز موفقیت کمپانی‌های برجسته دنیا تفکر استراتژیک است تصریح کرد: درک خصوصیات میدان رقابت و دیدن فرصت‌هایی که رقبا از آن غافل‌اند لازمه موفقیت یک محصول در رقابت‌های جهانی است که متأسفانه برندهای ایرانی این موضوع را در اولویت قرار نمی‌دهند.


وی تصریح کرد: آنچه که در تفکر استراتژیک مهم و تعیین‌کننده است، حفظ و استمرار بقاء سازمان است، با این دیدگاه سازمان موفق ایرانی، وظایف چهارگانه‌ای را برای استراتژیست های سازمانی باید لازم و ضروری بداند که عبارت‌اند از درک و بینش استراتژیک، هوشمندی استراتژیک، همسوسازی استراتژیک، تجزیه‌وتحلیل استراتژیک.


 مشاور و مجری پروژه‌های استراتژیک بابیان اینکه تفکر استراتژیک مدت‌ها است به‌عنوان یک برگ برنده در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی شنیده می‌شود افزود: امروزه بر این نکته تأکید فراوان می‌شود که مدیران ارشد برای کارآمد شدن باید به ابزار ساده و مهمی به نام تفکر استراتژیک مجهز شوند.


جعفری ادامه داد: این مهارت معمولاً در نگاه اول برای بسیاری از مدیران ابهام‌برانگیز است، باید در شناخت این مهارت کوشید و ارتقای این توانایی ما را در تصمیم‌گیری‌ها یاری می‌دهد.


وی با تأکید به نبود مدیریت متحول در برندهای ایرانی، خاطرنشان کرد: خلاقیت و نوآوری در اکثر مدیران برندهای ما وجود ندارد و این افراد توانایی تشخیص ویژگی‌های جدید بازار را زودتر از دیگران ندارند.


در ادامه این همایش امیرمهدی مرادی دبیر انجمن مدیران صنایع، بر برند سازی به‌عنوان یکی از مزیت‌های نامشهود واحدهای اقتصادی تأکید کرد.


وی به موضوع پیوستن کشور به wto اشاره کرد و افزود: این موضوع از هر زمان دیگری محتمل‌تر است.


دبیر انجمن مدیران صنایع بابیان اینکه موضوع رقابت‌پذیری، داشتن مزیت رقابتی و ماندگاری در بازار، به مهم‌ترین مباحث علمی و اقتصادی روز مبدل شده است اظهار داشت: برند به‌عنوان یک مزیت نامشهود یکی از قابلیت‌های واحدهای اقتصادی است که با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند ارزش‌افزوده و مزیت نسبی، ایجاد نماید.


مرادی تصریح کرد: مزیت رقابتی پایدار، فرایندی پویا است که نیازهای رقابتی امروز را به‌موازات توانمندسازی واحد جهت تأمین نیازهای رقابتی آینده، پیش‌بینی می‌کند.


وی با اشاره به معیارهای انتخاب برندهای برتر در سال جاری، خاطرنشان کرد: معیار نخست، سیاست‌ها و چشم‌اندازهای سازمان و معیار دوم، آموزش پرسنل و حرکت کارکنان در راستای برند سازی سازمان بود.


دبیر انجمن مدیران صنایع افزود: فرایندهای سازمان و میزان نوآوری‌های سازمان برای برند شدن موردسنجش قرار گرفت؛ ارزیابی برندهای برتر بر اساس شاخص‌های هویت‌سازی برند، تصویرسازی برند و ارزش‌گذاری برند صورت می‌گیرد.


مرادی تأکید کرد: هویت‌سازی برند، تصویرسازی برند و ارزش‌گذاری برند، موارد اصلی ارزیابی می‌باشند.



منبع : خبرگزاری فارس

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :