موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی راه و شهر سازی

a/96403 :کد

0

ضعف سازمان راهداری در نصب دوربین‌ های هوشمند

  دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ — ۰۸:۲۶
تعداد بازدید : ۲۲۸   
 تحلیل ایران -ضعف سازمان راهداری در نصب دوربین‌ های هوشمند

در حالی وزیر راه آبان‌ماه گذشته از نصب ۶۰۰ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های کشور تا پایان سال ۹۴ خبر داده بود که با گذشت حدود شش ماه از سال ۹۵، وی از نصب ۵۰۰ دستگاه از دوربین‌ها خبر داده است.

 

 

 

در حالی وزیر راه آبان‌ماه گذشته از نصب ۶۰۰ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های کشور تا پایان سال ۹۴ خبر داده بود که با گذشت حدود شش ماه از سال ۹۵، وی از نصب ۵۰۰ دستگاه از دوربین‌ها خبر داده است.

 

به گزارش تحلیل ایران، عباس آخوندی با بیان این‌که برای کاهش سرعت به افزایش قدرت مدیریت الکترونیک جاده نیاز است، اظهار کرد: وزارت راه در دولت یازدهم قرارداری برای نصب و راه‌اندازی حدود 2000 دوربین هوشمند جاده‌ای امضا کرد  تا در هر 10 کیلومتر از 34 هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور، یک دوربین هوشمند نصب شود.

 

وی با بیان این‌که هم‌اکنون حدود 500دوربین در راه‌های شریانی کشور نصب شده است، تصریح کرد: سرعت در آزادراه تهران- قم 10 کیلومتر بر ساعت کاهش یافته است و به همین دلیل از شدت تصادفات آمار تلفات رانندگی نیز کاسته می‌شود تفاوت دوربین‌های هوشمند جدید با سایر دوربین‌ها در ثبت میانگین زمان لازم با سرعت مجاز حد فاصل دوربین قبل و بعد است و اگر زودتر به دوربین بعدی برسد قطعا جریمه خواهد شد و قدرت کنترلی آن خوشبختانه بهتر است.

 

تسنیم نوشت:این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی آبان‌ماه سال گذشته پای شهرنشینی را به موضوع تصادفات رانندگی باز کرده و گفته بود: این‌که جامعه در ظرف 30 سال گذشته جمعیت سه برابر و خودروها 12 برابر شده است، بنابراین شهرنشینی و زندگی مدرن و خودرو مسئله واقعی اجتماعی است که نمی‌توانیم از آن چشم پوشی کنیم.در جهت تنزل مخاطرات جاده باید عمل کنیم، ضمن آن‌که مدیریت جاده‌ها را به شکل خیلی جدی بگیریم. بحث سیستم آی تی و دوربین ها در جاده‌ها مسئله بسیار مهمی است.

 

وی با بیان این‌که برنامه نصب 1880 دوربین در دستور کار قرار دارد،‌ اظهار کرد: تا پایان امسال (سال 94) 600 دستگاه دوربین نصب می‌شود و امیدوارم تا دو سال آینده این تعداد به 2200 دستگاه افزایش یابد.تقریبا شش ماه از سال 95 می‌گذرد اما برنامه نصب دوربین‌های ثبت سرعت ما طبق وعده‌های داده شده پیش نمی‌رود و تا اینجای کار 100 دستگاه از برنامه عقب است. به نظر می‌رسد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان متولی نتوانسته به وظایف و تعهدات خود در این رابطه عمل کند. این سازمان طی ماه‌های اخیر درگیر موضوعات مختلفی از جمله انتزاع حوزه راهداری از ادارات راه و شهرسازی و الحاق آن به ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها بوده است.

 

 

 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :