موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی صنعت

a/98447 :کد

0

علت کاهش داخلی‌سازی خودروهای تولیدمشترک چیست

  جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ — ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۲۳۱   
 تحلیل ایران -علت کاهش داخلی‌سازی خودروهای تولیدمشترک چیست

در زمان شروع همکاری‌های بین‌المللی، قطعه‌سازان آمادگی داخلی‌سازی ۴۰ درصدی خودروهای تولید مشترک را نداشتند، بنابراین خودروسازان مجوز گرفتند و کار را با ۲۰ درصد ساخت داخل شروع کردند.

در زمان شروع همکاری‌های بین‌المللی، قطعه‌سازان آمادگی داخلی‌سازی 40 درصدی خودروهای تولید مشترک را نداشتند، بنابراین خودروسازان مجوز گرفتند و کار را با 20 درصد ساخت داخل شروع کردند.

 

به گزارش تحلیل ایران امیرحسین قناتی این مطلب را در پاسخ به این پرسش که «بر اساس سیاست های وزارت صنعت قرار بود همکاری های خودرویی با ساخت داخل 40 درصدی شروع شود، چرا اکنون بحث 20 درصد مطرح شده است؟، بیان کرد.


وی افزود: با توجه به تسریع در اجرای قرارداد، نخستین تولید مشترک باید امسال راهی بازار می شد اما تولیدکنندگان داخلی آمادگی تامین 40 درصد را نداشتند.


مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت تاکید کرد: اما به طور قطع میزان عمق داخل را باید در سال آینده به 40 درصد برسانند.


وی ادامه داد: شروع همکاری ها همیشه به برخی مقدمات نیاز دارد و در بحث رساندن عمق ساخت داخل خودروهای تولید مشترک شرکت های ایرانی و طرف های خارجی به 40 درصد، قطعه سازان داخلی نیز باید این آمادگی را داشته باشند.


براساس سیاست های وزارت صنعت، در همکاری های خودرویی باید عمق ساخت داخل خودروها از 40 درصد شروع شود و در مدت 2 سال به 80 درصد برسد.


قناتی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه «بعد از اجرای برجام بحث همکاری شرکت های خودروساز ایرانی با فولکس واگن و فیات مطرح شد، آیا این مذاکرات رها شده است؟» گفت: این مذاکرات رها نشده و هنوز در حال مذاکره با طرف های خارجی هستیم.


وی ادامه داد: در این مذاکرات، بحث الزامات ما و رعایت چارچوب همکاری هایی که توسط وزارت صنعت مشخص شده مطرح شده است و تا زمانی که آنها محقق نشود همکاری ها شکل نخواهد گرفت.

 

منبع: خبرآنلاین

 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :