سنتکام از آغاز حملات در ایران خبر داد

    •••••  پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۵ — ۰۵:۳۴ کد مطلب : 198069/a   

به گزارش تحلیل ایران، ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد: حملات دیگری را علیه اهداف متعددی در ایران آغاز کرده‌ایم.

 

سنتکام در موضع وقیحانه‌ای ادعا کرد که این حملات ماهیت «دفاعی» دارد.

 

در اطلاعیه سنتکام آمده است: «نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده امروز ساعت 5:15 بعدازظهر به وقت شرق آمریکا، حملات دفاعی بیشتری را علیه چندین هدف در ایران و به دستور فرمانده کل قوا آغاز کردند. این حملات در پاسخ به تجاوزات مداوم و غیرموجه ایران انجام می‌شود».در این میان مقامات آمریکایی به آکسیوس گفتند: پیش‌بینی می‌کنیم که ایران پایگاه‌های آمریکا را همانند روز گذشته هدف قرار دهد.

 

یک مقام ارشد آمریکایی نیز به آکسیوس گفت: تمام اهدافی که مورد حمله قرار می‌گیرند در جنوب ایران واقع شده‌اند و شامل سامانه‌های پدافند هوایی، رادارها و واحدهای فرماندهی و کنترل پهپادها هستند.

 

همزمان یک مقام آمریکایی نیز به فاکس نیوز گفت: امشب چندین موج حمله دیگر نیز وجود دارد.

 

ساعتی پیش نیز یک منبع بلندپایه امنیتی-سیاسی ایرانی به شبکه المیادین گفته بود: اگر ترامپ این‌بار مرتکب خطای محاسباتی شود، قیمت نفت با صدای بلندتری با جهان سخن خواهد گفت.

 

او همچنین تاکید کرد: ایران آماده اجرای نسخه جدیدی از جنگ است و غافلگیری‌هایی در انتظار دشمنان است.

 

این منبع افزود: «همان‌طور که پیش‌تر هشدار داده شده بود، هرگونه اقدام نظامی علیه ایران توسط هر کشوری، چه در خاک خود آن کشور و چه در حریم هوایی آن، به منزله مشروعیت‌بخشی برای تبدیل شدن به هدفی برای جمهوری اسلامی ایران تلقی خواهد شد.»