دستور نتانیاهو و کاتز برای توقف عملیات در لبنان

    •••••  شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ — ۲۲:۵۰ کد مطلب : 198519/a   

به گزارش تحلیل ایران ؛ شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو و کاتز(وزیر جنگ این رژیم) به ارتش دستور داده‌اند بدون عقب‌نشینی از مواضع اشغالی، تمامی عملیات در جنوب لبنان را متوقف کنند.

این شبکه عبری گزارش داد که تصمیم نتانیاهو و کاتز برای آتش‌بس در لبنان با هماهنگی آمریکا گرفته شد.

پایگاه خبری عبری «واللا» هم به نقل از منبع نظامی اسرائیلی اعلام کرد که ایال زمیر رئیس ستاد ارتش این رژیم دستور آتش‌بس را پس از پایان نشست ارزیابی وضعیت امنیتی صادر کرده است.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل نیز به نقل از منابع امنیتی خبر داد که ارتش این رژیم از آزادی عمل برای از بین بردن تهدیدها در جنوب لبنان برخوردار است و اگر حزب‌الله آتش‌بس را نقض کند، با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

رسانه‌های عبری در این باره اعلام کردند: «بار دیگر سران سیاسی در اسرائیل به شروط ایران تن دادند.»

اعلام توقف عملیات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان بدون عقب‌نشینی از مناطق اشغالی گامی ناقص و ناکافی است چرا که این رژیم تاکنون بارها طی کمتر از ۲۴ ساعت آتش‌بس را نقض کرده است.

رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته با وقاحت تمام حزب‌الله را به نقض آتش‌بس متهم کرد در حالی که ارتش این رژیم آشکارا برای تصرف ارتفاعات راهبردی علی الطاهر مشرف به شهر النبطیه عملیات نظامی انجام داد.

قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا ساعاتی پیش اعلام کرد: نظر به بدعهدی‌ و پیمان‌شکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهم‌نامه پایان جنگ و در واکنش به نقض بی‌وقفه و مستمر آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد.