لاپید: نتانیاهو با فریبکاری اعتماد آمریکا به اسرائیل را از بین برد

    •••••  شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ — ۲۲:۵۲ کد مطلب : 198521/a   

به گزارش تحلیل ایران به نقل از خبرگزاری سما، لاپید با انتقاد از عملکرد کابینه نتانیاهو در پرونده ایران، گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمریکا را متقاعد کرده بود که فشارها و جنگ می‌تواند اهداف این رژیم در جنگ علیه ایران را محقق کند اما در عمل ارزیابی دقیقی از پیامدها و امکان تحقق این هدف وجود نداشت.

 

وی اظهار کرد: کابینه نتانیاهو در ارائه این سناریو، آثار احتمالی آن بر بازارهای انرژی، وضعیت تنگه هرمز و تحولات جبهه لبنان را در نظر نگرفته بود و در نهایت نیز برنامه مشخصی برای تحقق هدف اعلام‌ شده، نداشت.

 

لاپید همچنین گفت که نتانیاهو اهمیت راهبردی تنگه هرمز را به‌درستی درک نکرده بود و با افزایش قیمت سوخت، اولویت‌های دولت آمریکا تغییر کرد و توجه واشنگتن نسبت به مطالبات رژیم صهیونیستی کاهش یافت.

 

وی افزود: پس از آنکه این سناریوها به نتیجه نرسید، اعتماد آمریکا در میانه جنگ نسبت به رویکرد کابینه نتانیاهو کاهش یافت.