هیئت جمهوری اسلامی ایران وارد سوئیس شد

    •••••  یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ — ۰۵:۳۴ کد مطلب : 198527/a   

به گزارش تحلیل ایران، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در هیئت ایرانی «میناب 168» وارد سوئیس شدند.

 

 

 

محمد باقر قالیباف رئیس هیئت مذاکره‌کننده «میناب 168» در بدو ورود به زوریخ گفت: کودکان مظلوم میناب و تمام شهدای ایران عزیز را هر لحظه ناظر اعمال و رفتار خود می‌دانم.

 

وی تاکید کرد: کودکان مظلوم میناب و تمام شهدای ایران عزیز را هر لحظه ناظر اعمال و رفتار خود می‌دانم. آنها ما را می‌بینند و از ما انتظار دارند.

 

محمد باقر قالیباف تصریح کرد: خدا کند که شرمنده شهدای مظلوم و ملت ایران نباشم و روسفید به یارانم بپیوندم که برای دیدنشان لحظه‌شماری می‌کنم.

 

محمدباقر قالیباف رئیس و سیدعباس عراقچی وزیر خارجه، علی باقری معاون بین الملل دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی، حمید بورد معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت ایران،کاظم غریب‌آبادی و اسماعیل بقائی معاونین وزیرخارجه و ... اعضای هیئت اعزامی کشورمان را تشکیل می‌دهند که عازم سوئیس شدند.

 

بنابر اعلام بقائی سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده «میناب 168»، این سفر جهت پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل است و هر توافق و تفاهمی وقتی محک می‌خورد که زمان اجرای آن رسیده باشد.‌

 

بقائی تاکید کرد: باتوجه به تجربه‌ای که از بدعهدی طرف مقابل داریم باید به‌صورت جدی تعهدات آن‌ها را مطالبه کنیم.