مواردی از نقض آتش‌بس از سوی اسرائیل در لبنان رصد شده اس

    •••••  چهارشنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۵ — ۱۲:۰۳ کد مطلب : 198681/a   

به گزارش تحلیل ایران، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، اعلام کرد که آتش‌بس در جنوب لبنان تا حد زیادی برقرار است، اما نیروهای حافظ صلح این سازمان همچنان تحرکات زمینی و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه مشاهده می‌کنند.

 

وی گفت نیروهای یونیفیل در یکی از موارد مشاهده کرده‌اند که نظامیان اسرائیلی ابتدا با سلاح‌های سنگین تیراندازی کرده و سپس یک تانک اسرائیلی در نزدیکی منطقه بیاضه سه گلوله شلیک کرده است.

 

دوجاریک همچنین از پرواز پهپادهای ارتش اسرائیل در مناطق استقرار نیروهای حافظ صلح خبر داد و گفت به نظر می‌رسد این پهپادها در حال رصد و زیر نظر گرفتن نیروهای یونیفیل بوده‌اند.