سه رفتار انرژی ساز، برای کاهش استرس

    •••••  شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ — ۰۹:۳۴ کد مطلب : 21968/a   

یک روانشناس گفت: در زندگی روزمره استرس‌های فراوانی را تجربه می‌کنیم که برای جبران انرژی ‌های از دست رفته سر رفتار انرژی سازی را انجام دهید.

 

به گزارش تحلیل ایران، امیر خجسته کاشانی روانشناس و مدرس دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، زندگی ماشینی و صنعتی در عین این که افزایش  رفاه درا در زندگی برای ما فراهم آورده اما همواره کاهش سطح آرامش و افزایش استرس را برای ما به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: در زندگی روزمره استرس‌های فراوانی را ما تجربه می‌کنیم که برای وبازسازی روحی خود و جبران انرژی‌های از دست رفته، بایستی اصول و قوانینی را رعایت کنیم.

خجسته کاشانی خاطر نشان کرد: اول از همه هرگز مشکلات و مسایل شخصی زندگی خود  را در نظر کس دیگری فاش نکنیم چرا که وقتی مشکلات خود را به دیگران می‌گوییم شخص مقابل هم مشکلات خود را برای ما بازگو کرده و سبب افزایش استرس ما می‌شود.

وی در مورد رفتار دوم گفت: فقط به زمان حال فکر کنید چرا که گذشته، گذشته و آینده هم هنوز نیامده است البته این گفته بدان معنا نیست که از گذشته تجربه نگیریم و یا برای آینده برنامه ریزی مناسبی نداشته باشیم.

این روانشناس تاکید کرد: سعی کنید که همیشه رد حین انجام کارهای پر استرس‌زای روزانه به خودتان استراحت کوتاه مدت یا آنتراک دهید.