آرایشِ گروه ها و میتنگ های انتخاباتی در اتاق بازرگانی

پویا دبیری مهر
    •••••  شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ — ۲۲:۰۷ کد مطلب : 382/a   

کمتر از دو ماه دیگر، انتخاباتی صنفی در کشور برگزار می شود که سرنوشت ترکیب جدید تصمیم گیران عرصه صنعت،بازرگانی،معدن و کشاورزی ایران در بخش خصوصی را تعیین می کند.

به گزارش تحلیل ایران،آرایش انتخاباتی گروه ها و تشکل های مشتاق به حضور در اتاق بازرگانی به شکلی است که از چند ماه پیش برخی از چهره های مشهور اتاق بازرگانی در پشت پرده اقدام به «کادر سازی» و «ایجاد تشکیلات» جدید کرده اند.

یکی از گروه های شکل گرفته جدید،«خانه اقتصاد ایران» است که رییس و پایه گذار آن ابراهیم جمیلی،از فعالان حوزه سرب و روی  است و دبیر کل آن هم مسعود دانشمند،از تجار کشور در حوزه حمل و نقل دریایی و رییس اتاق مشترک ایران و امارات است.

این تشکل چند ماهی است فعالیت خود را آغاز کرده و به تازگی در جلسه ای اعلام کرده است که ائتلاف بزرگی را رقم زده است.

گروه «ائتلاف برای فردا» دیگر گروهی است که به تازگی اعلام موجودیت کرده است و بخشی از اعضای این گروه از متنفذان و بازرگانان قدیمی اتاق بازرگانی هستند.تا اینجای کار این دو گروه به صورت رسمی اعلام حضور کرده اند و فعلا انتخابات دو قطبی است،اما نباید از گروه های چپ جدید،تجار نزدیک به حزب موتلفه و نیز دولتی ها که دارای انشعاب های مختلفی در درون خود هستند هم گذشت.آنها هنوز در حال بررسی و تحلیل اند.

اما جلسات هم اندیشی و میتینگ های تبلیغاتی انتخابات اتاق بازرگانی هم رونق خودش را دارد. هفته گذشته،پدرام سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و فروزان فرد یکی دیگر از اشخاصی از او به عنوان یک چهره جدید در انتخابات اتاق بازرگانی نام برده می شود در هتل پارسیان آزادی تهران و در قالب جشنواره ملی بهره وری حضور پیدا کردند؛جلسه ای که به نوعی میتینگی انتخاباتی بود،چه آنکه بیش از 300 تن از مدیران و روسای بزرگترین شرکت های نفتی،صنعتی و تجاری در این جلسه حضور داشتند.

میتینگ انتخاباتی ای هم، روز جمعه در هتل لاله تهران برگزار شد که اعضای ائتلاف بزرگ در آن حضور داشتند.به نظر می رسد جلسات انتخاباتی هر قدر که به انتخابات نزدیک تر شویم متعدد شوند؛ جلساتی که سعی می شود حاضرین در آن مجاب شوند برای رای دادن به شخص و گروهی مشخص.