ارتقای کیفیت مهارت‌آموزی در مدارس سما گیلان

    •••••  چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ — ۱۴:۰۵ کد مطلب : 96820/a   

به گزارش تحلیل ایران، رحمت‌علی صابری‌حقایق پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کار گروه نظارت و ارزیابی مدارس و آموزشکده‌های سما گیلان اظهار کرد: این کار گروه با یک نفر باسابقه ریاست آموزشکده و آشنا به امور سما، یک نفر از کارکنان خبره در امور مدارس استان، یک کارشناس اداری و مالی و حسابرسی و سه نفر از افراد صاحب نظر در امر تعلیم و تربیت تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه ارتقای توانمندی‌های معاونان و مدیران سما گیلان از مهم‌ترین اهداف کارگروه مذکور است، افزود: تمام مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما گیلان حداقل دو بار در سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان ارزیابی مذکور را در حوزه‌های مختلف مدیریتی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، اداری و مالی، باشگاه پژوهشگران جوان، فضاهای آموزشی و ... عنوان کرد.

 

وی آماده کردن مستندات لازم براساس شاخص‌های تعیین شده را مورد تأکید حوزه معاونت‌های سما گیلان قرار داد و گفت: معاون‌های سما باید ضمن تشکیل کارگروه ارزیابی و نظارت شهرستانی، خود ارزیابی از مدارس و آموزشکده‌های زیر مجموعه خود را انجام دهند و همکاری‌های لازم را با کارگروه ارزیابی و نظارت استانی داشته باشند.

 

صابری‌حقایق خاطرنشان کرد: مدارس و آموزشکده‌های برتر و شایسته قدردانی شده و به شورای نظارت و هماهنگی استان معرفی می‌شوند.

 

وی کمک به برطرف کردن کاستی‌ها و ارتقای کارآمدی و اثرگذاری واحدهای آموزشی و ایفای نقش هدایتگری را از وظایف کارگروه مذکور ذکر کرد.

 

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان از افزایش ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی و مهارت‌آموزی در مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای این مرکز خبر داد.

فارس