موضوعات ‌مرتبط: ورزشی میدان جنگ

a/153333 :کد

میدان جنگ

اینجا میدان جنگ نیست!

  شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ — ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۶۴   
 تحلیل ایران -اینجا میدان جنگ نیست!

پوستر منتشر شده توسط تیم فوتبال سپاهان، یک هشدار جدی از نابسامانی و ناهنجاری های فزاینده در حوزه هواداری است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مشرق اگرچه پوستر باشگاه سپاهان برای تیم فوتبال بانوانش را باید محکوم کرد و برخوردهای انضباطی متناسبی هم توسط فدراسیون صورت گیرد اما ریشه یابی چنین وضعیتی نیز ضروری و حتمی است. این پوستر صرفا نمادی از وضعیت حاکم بر شبکه های هواداری فوتبال است که نتیجه اش چنین محصولی می شود که دیده و دیده ایم. اصل ماجرا در یک پارادایم حاکم بر فضای هواداری است که اجازه تولید و نشر چنین محتوایی را می دهد.

آنچه دیده می شود، حجم فزاینده عداوت و دشمنی، خشونت افسارگسیخته و رهاشده، تنش آلود و معارضه گونه بودن ذهن هواداری و ... است که باید نگران این بود. این روزها، مجاری هواداری باشگاه هایی مانند استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و ... مملو از ادبیاتی به غایت خشن، ویرانی طلب، سرشار از دشمنی و کینه و ... است که این پوستر در برابر آنها هیچ است!آنچه بایستی نگرانش بود که البته از مرز نگرانی هم گذشته، وضعیت هواداری این باشگاه هاست که مرکز تولید نفرت و نفرت پراکنی در سطح جامعه و کشور است. باشگاه هایی که عناوین پرطمطراق فرهنگی را نیز یدک می کشند، صرفا نظاره گر چنین وضعیتی هستند. اکنون بایستی بدین فضا ورودی جدی شود تا جامعه هواداری بداند که فوتبال یک تفریح است، نه میدان جنگ و رزم. این پوستر، روایتی از این وضعیت است. این معنای نهفته را جدی بگیریم!

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :