موضوعات ‌مرتبط: سیاسی سیاست خارجی

a/153383 :کد

بزرگ‌ترین تهدید صلح جهان

محمدکاظم انبارلویی

  دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ — ۱۵:۲۴
تعداد بازدید : ۹۴   
 تحلیل ایران -بزرگ‌ترین تهدید صلح جهان

اقدام اخیر دبیرکل سازمان ملل برای صیانت از «صلح» در جهان در طول تاریخ سازمان ملل متحد کم‌سابقه است. «آنتونیو گوترش»بر اساس ماده۹۹ منشور ملل متحدتصریح کرد اوضاع غزه صلح وامنیت بین‌المللی را تهدید میکند.

اقدام اخیر دبیرکل سازمان ملل برای صیانت از «صلح» در جهان در طول تاریخ سازمان ملل متحد کم‌سابقه است. «آنتونیو گوترش» بر اساس ماده 99 منشور ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت تصریح کرد اوضاع غزه صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

 

تهدید صلح و امنیت باید از سوی اعضای شورا یا خود شورا مورد مداقه قرار گیرد اما در ماده 99 منشور ملل متحد به دبیرکل سازمان این اختیار داده شده است که در این باره اقدام و عواقب غفلت اعضای شورا را گوشزد کند.

 

با این حال حتی در این زمینه نیز شاهد وتوی قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه توسط آمریکا بودیم.

اکنون شراکت مستقیم و مطلق آمریکا در نسل‌کشی فلسطینیان بیش از پیش برای جهانیان محرز شده است. 

 

فراتر از آنچه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گذشت، سوال اصلی این است: چه مولفه‌ها و زمینه‌هایی منجر به تصمیم دبیرکل سازمان ملل متحد جهت برگزاری جلسه فوق‌العاده در شورای امنیت شد؟ اینکه در 5 قاره جهان مردم به خیابان‌ها ریخته‌اند و جنایات و اقدامات سفاکانه و جنون‌آمیز رژیم تروریست صهیونیست را در بمباران‌های وحشیانه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه محکوم می‌کنند، شاهدی بزرگ برای گوترش در استفاده از ماده 99 منشور ملل متحد است.

 

یک رژیم جعلی با رویکردی فرعون‌مآبانه ۱۸ هزار کودک و زن را سلاخی کرده است. ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در زندان روباز غزه و بقیه را در زندان‌های مخوف، با شکنجه روحی و جسمی به بند کشیده؛ در حالی که شورای امنیت سازمان ملل کاری برای جلوگیری از نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت نمی‌کند که این فلسفه وجودی این نهاد بین‌المللی را زیر سوال برده است. رژیم صهیونیستی بیش از 500 قطعنامه سازمان ملل را زیرپا گذاشته و زیر سایه وتوهای آمریکا و انگلیس به جنایات خود ادامه می‌دهد، این یعنی برافراشتن پرچم رسوایی نقض حقوق بشر بر سقف و سرای تاریخ یکصد سال اخیر! این چرخه باطل، سال‌هاست تکرار شده و اکنون نیز ادامه دارد.  بیش از 400 فیلسوف از سراسر جهان جنایات بی‌شرمانه صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند. حتی در فرانسه 300 وکیل وعده داده‌اند در حمایت از  حقوق  ملت مظلوم فلسطین ایستادگی خواهند کرد.

 

اینها سند درستی اقدام گوترش در اعلام خطر به شورای امنیت سازمان ملل است. امروز رژیم اشغالگر قدس در سکوی اول تهدید صلح جهانی با قلدری ایستاده است. 200 کلاهک هسته‌ای در سرزمین‌های اشغالی به او این وقاحت  را داده است با پررویی و لجاجت، همسایگان و کشورهای مخالفش را تهدید هسته‌ای کند.

 

در مقابل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برابر تهدیدات آشکار هسته‌ای رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان سکوت کرده و رافائل گروسی، مدیرکل مزدور آن همچنان ایران را که اعلام کرده هرگز به سمت تولید بمب اتم نمی‌رود و تمام تاسیسات خود را برای راستی‌آزمایی در اختیار آژانس قرار داده است، تهدید هسته‌ای در جهان تلقی می‌کند. به راستی این همه تناقض و چندگانگی در نهادهای ظاهرا بین‌المللی مانند آژانس چگونه قابل توجیه است؟

 

هر چند اقدام قابل تقدیر گوترش در متوقف کردن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل جواب نداد و آمریکا، قطعنامه آتش‌بس فوری را وتو کرد اما امیدی که در جهان برای متوقف کردن کشتار جمعی در غرب آسیا وجود دارد، جبهه مقاومت است. کشورهای آزاده جهان باید  به جبهه مقاومت این ماموریت را بدهند که به قصابی اشغالگران خاتمه دهد. راه دیگری جز مقاومت در برابر دشمن صهیونیست و آمریکا وجود ندارد؛ این قاعده‌ای است که در جریان بررسی قطعنامه آتش‌بس در غزه (در شورای امنیت سازمان ملل متحد) به اثبات رسید. 

 

اگر چنین ماموریتی از سوی جهانیان تصویب شود، حزب‌الله در شمال، یمن در جنوب و گروه‌های جهادی در سوریه و عراق برای متوقف کردن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی کفایت می‌کنند. جبهه مقاومت تضمین می‌کند برای همیشه تهدید صلح جهانی از سوی رژیم اشغالگر قدس را از تاریخ بشریت محو کند.

                               

  محمدکاظم انبارلویی
  تحلیل گر
  آدرس ایمیل :
  آدرس سایت/وبلاگ:


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :