موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی فرهنگی

a/153384 :کد

معاونت مطبوعاتی

تغییر ماموریت‌های معاونت مطبوعاتی در گرو اصلاح زیرساخت‌ها

  دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ — ۱۴:۵۵
تعداد بازدید : ۱۲۸   
 تحلیل ایران -تغییر ماموریت‌های معاونت مطبوعاتی در گرو اصلاح زیرساخت‌ها

با ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» جاگیزین معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی شده است

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، هفته گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بررسی‌‌ها درباره ضرورت تغییر نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، عنوان «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» را با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین معاونت مطبوعاتی کرد. فرشاد مهدی پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با تغییر نام معاونت مطبوعاتی به «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات»، به خبرنگار فارس گفت: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در سال 85 به این نام انتخاب شده بود و از آن دوره تا امروز تحولات زیادی رخ داده است. مهمترین تغییرات نسبت به گذشته این است که خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به مجموعه رسانه‌ها اضافه شدند و توسعه پیدا کردند.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات ضمن اشاره به دلائل تغییر این عنوان گفته بود: عنوان مطبوعات یک عنوان خاص برای حوزه نشریات چاپی است اما رسانه عنوان جامعی است که همه انواع تولید محتوا را در برمی‌گیرد و شمولیت دارد. در بخش تبلیغات هم با توجه به اهمیتی که این حوزه دارد، به عنوان معاونت اضافه شده است. 

 زیرساخت‌های تغییر نام در ساختار معاونت مطبوعاتی باید فراهم شود

موضوعی که با مهدی توکلیان کارشناس رسانه‌ و مدیرکل کتابخانه‌های آنرا در میان گذاشتیم و در خصوص تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت اموررسانه‌ای و تبلیغات بیان کرد:دنیای رسانه‌ای امروز به سمت تغییر رفته است و دیگر رسانه محدود به مطبوعات و خبرگزاری‌های برخط و غیربرخط نیست. به نظرم تغییر نام معاونت اتفاق بسیار خوبی است، به شرط آنکه زیرساخت‌های آن در ساختار معاونت فراهم شود.

او ادامه داد: اگر زیرساخت‌های ساختاری در چارت سازمانی و زیر مجموعه‌های معاونت تغییر یابد و موثر واقع شود، شک ندانید که خروجی‌های تاثیرگذاری خواهد داشت و در آینده فضای رسانه‌ای کشور و حوزه تبلیغات در همه ابعاد از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها، تا آینده تلویزیون و رسانه‌ها اثربخش خواهد بود. سیاست‌گذاری یا همان بخش نظارتی و مدیریتی که در وزارت ارشاد به عنوان بالاترین مقام در حوزه فرهنگ و رسانه وجود دارد، می‌تواند تاثیرگذار باشد. 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :