موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست آب و هوا

a/153385 :کد

بارش باران و برف

آغاز بارش‌ها و هشدار‌ آب‌گرفتگی معابر در ۱۲ استان

  دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ — ۱۵:۴۳
تعداد بازدید : ۷۲   
 تحلیل ایران -آغاز بارش‌ها و هشدار‌ آب‌گرفتگی معابر در ۱۲ استان

با ورود سامانه بارشی به کشور در روز سه‌شنبه ۲۱ آذر، روز چهارشنبه ۲۲ آذر شدت بارش‌ها در استان‌های نیمه غربی کشور پیش‌بینی می‌شود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها وجود دارد.

به گزارش تحلیل ایران  به نقل تز فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز سه‌شنبه 21 آذر سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش باران در شمال غرب کشور و غرب سواحل خزر خواهد شد.

وی افزود: روز چهارشنبه 22 آذر فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور تشدید می‌شود ضمن آنکه بارش‌ها بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور، همچنین استان‌های مازندران، گیلان، البرز، تهران و قزوین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه 23 آذر با حرکت سامانه به سوی شرق در اغلب نقاط کشور بارش باران داریم که در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش به صورت برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز جمعه در شمال شرق و نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای 12 استان

وی گفت: شدت فعالیت سامانه بارشی روز چهارشنبه 22 آذر خواهد بود که در استان‌های نیمه غربی کشور پیش‌بینی می‌شود، روز چهارشنبه‌ بارش باران،‌ وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات بارش برف با احتمال وقوع بهمن در کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، نیمه جنوبی لرستان، زنجان و جنوب استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این راستا‌ اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال و تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها، پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود پرهیز از سفرهای غیر‌ضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف، در دستور کار باشد.

* سرما و باران در تهران/ دمای مشهد 2 درجه زیر صفر

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 16 و 9 درجه خواهد بود و روز پنجشنبه در برخی ساعات بارش باران و کاهش دما داریم، بیشینه و کمینه دما پنجشنبه در تهران 12 و 4 درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و مشهد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :