موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی رفاه اجتماعی

a/153387 :کد

ایران و یونیسف سند همکاری تدوین می‌کنند

ایران و یونیسف پیش‌نویس سند همکاری در حوزه پناهندگان تدوین می‌کنند

  ﺳﻪشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ — ۰۸:۰۵
تعداد بازدید : ۷۶   
 تحلیل ایران -ایران و یونیسف پیش‌نویس سند همکاری در حوزه پناهندگان تدوین می‌کنند

نشست مدیرکل امور بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت با رابین ناندی رئیس دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در آن بر تدوین پیش‌نویس سند همکاری ایران و یونیسف در حوزه پناهندگان تاکید شد.

به گزارش تحلیل ایران از سازمان ملی مهاجرت، روح‌الله قادری در دیدار با رابین ناندی رئیس دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش سطح همکاری صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با سازمان ملی مهاجرت اظهار داشت: در شرایطی راجع به آوارگان صحبت می‌کنیم که هزینه‌های سنگینی بر دولت و ملت ایران تحمیل شده است. این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران عملاً هیچ سهم و نقشی در ایجاد بحران در کشور افغانستان نداشته اما سرریز پناهندگی و آوارگی افغانستانی‌ها به سمت کشور ایران بوده است.

 

وی افزود: با وجود میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان عمدتاً افغانستانی نه تنها مساعدت ویژه‌ای از سوی جامعه بین‌الملل نشده است بلکه کمتر از یک درصد در تامین هزینه‌های این میزبانی نقش‌آفرینی داشتند که این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

 

حمایت‌های یونیسف متناسب با نیازمندی‌های ایران تدوین می‌شود
رئیس دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ایران نیز از حمایت‌های بیش از چهار دهه جمهوری اسلامی ایران از جمعیت آوارگان و پناهندگان ساکن در کشور قدردانی کرد.

 

رابین ناندی ضمن تایید نامناسب بودن میزان کمک‌های بین‌المللی به نسبت هزینه‌های میزبانی و ضرورت سیاست‌زدایی از مسایل بشردوستانه به ویژه کودکان در جهان قطبی شده اظهار داشت: حمایت‌های یونیسف متناسب با نیازمندی‌های جمهوری اسلامی ایران تدوین خواهد شد.

در این نشست مقرر شد پیش‌نویس سند همکاری‌های مشترک در حوزه پناهندگان با حضور کارشناسان دو طرف تدوین شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :