موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی مذهبی

a/153394 :کد

حضرت زهرا(س)

حضرت زهرا؛ معیار حق و ایمان

  ﺳﻪشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ — ۱۴:۳۵
تعداد بازدید : ۷۴   
 تحلیل ایران -حضرت زهرا؛ معیار حق و ایمان

بیانات و رفتار «رسول خدا» صلوات الله علیه و آله درباره «صدیقهٔ طاهره»، به انضمام سلوک اجتماعی و عبادی و فضایل بی‌همتای شخصی و نفسی این بانوی مکرمه، وجاهت ویژه‌ای برای او در میان امت پدید آورده است

به گزارش تحلیل ایران، بیانات و رفتار «رسول خدا» صلوات الله علیه و آله درباره «صدیقهٔ طاهره»، به انضمام سلوک اجتماعی و عبادی و فضایل بی‌همتای شخصی و نفسی این بانوی مکرمه، وجاهت ویژه‌ای برای او در میان امت پدید آورد که در حوادث ویرانگر پس از رحلت رسول خدا می‌توانست پناهی مستحکم و ستاره‌ای رهنما باشد.

رفتار رسول خدا صلی الله علیه و آله با او چنان بود که همگان درمی‌یافتند که او «معیار حق» و «میزان ایمان» است. سیدهٔ زنان اهل بهشت بودن او نشان از صحت «اندیشه» و «عمل» او است. اینکه خدا به خشم او خشم می‌کند و به خشنودی او خشنود می‌شود، دلالت بر الهی بودن روح او دارد. از این‌رو «فاطمه» در میان مردم جایگاهی والا و محبوبیتی بی‌نظیر داشته، جز منافقان و کافران، کسی نسبت به او خشم و کینه نداشت. تعلیمات پیامبر در مورد زهرای مرضیه سلام الله علیها چنان بود که مسلمانان می‌دانستند پذیرفتن ایمان و عملشان در پیشگاه الهی منوط به رضای فاطمه است.

استاد عینی‌زاده موحد
از کتاب بانوی بی‌نشان
ص ۷۹

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :