موضوعات ‌مرتبط: سیاسی سیاست داخلی

a/153416 :کد

قابلیت‌های ویژه سامانه پدافندی رسول

قابلیت‌های ویژه سامانه پدافندی رسول در مقابله با تهدیدات هواپایه

  ﺳﻪشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ — ۲۲:۲۹
تعداد بازدید : ۶۴   
 تحلیل ایران -قابلیت‌های ویژه سامانه پدافندی رسول در مقابله با تهدیدات هواپایه

پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح «رسول» شبکه پدافند هوایی کشور را قادر می‌سازد با هزینه کمتری از آسمان ایران اسلامی دفاع کند.

به گزارش تحلیل ایران، گروه‌های پروازی پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک هوا به هوای مجید در روزهای گذشته با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به مناطق پدافند هوایی ملحق شدند.

 

پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح «رسول» حاصل همکاری و هم‌افزایی وزارت دفاع و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای با سرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام برساند.

 

موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده؛ به دو صورت حرارتی و تصویری هدف را ردگیری و دنبال می‌کند و یک دستاورد کاملا بومی است.

 

پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در رزمایش پهپادی ارتش در مهرماه سال جاری با موفقیت هدف واگذاری را مورد اصابت قرار داد.

 

با الحاق پهپادهای طرح رسول به یگان‌های پدافندی در سطح کشور، بخش عمده‌ای از عملیات پدافند هوا پایه به‌صورت تاکتیکی و در هر موقعیت جغرافیایی و با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به استفاده از هواپیماهای با سرنشین و با درصد خطر کمتر انجام می‌شود.

 

استحکام بیشتر شبکه پدافند هوایی با سامانه رسول

امیر سرتیپ دوم نصرالله هوشمند فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور در گفت‌وگویی با اشاره به الحاق سامانه‌های پدافندی رسول در سراسر کشور، گفت: امروز چیدمان لایه به لایه سامانه‌های راداری و موشکی قدرتمند نیروی پدافند هوایی با الحاق سیستم پدافندی رسول کامل تر و مستحکم‌تر شده است.

 

وی با اشاره به توانمندی این سامانه‌ها در مقابله با تهدیدات هواپایه،‌ افزود: پهپادهای کرار مجهز به موشک‌های هوابه هوا مجید امروز دست بلند نیروی پدافند هوایی در مقابله با تهدیدات هستند و به واقع  نیروی پدافند هوایی با بهره‌گیری از این تجهیزات بومی قادر به پاسخگویی به هر نوع تهدیدی در هر زمان و مکان جغرافیایی اعم از دریا و خشکی خواهند بود.

 

سامانه رسول؛ نقطه عطفی در مقابله با تهدیدات هواپایه

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق، بیان کرد: در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور که با سواحل مکران، تنگه راهبردی هرمز و خلیج همیشه فارس مواجه هستیم، به طور قطع در برآوردهای عملیاتی نیاز به چنین پهپادهایی با قابلیت رهگیری و درگیری داشتیم و بدون تردید این سامانه‌ها در توان دفاعی کشور و مقابله با تهدیدات هواپایه نقطه عطفی محسوب می‌شوند.

 

امیر هوشمند با بیان اینکه منطقه راهبردی پدافند هوایی جنوب شرق یکی از مناطق حساس و اثرگذار در جغرافیا و اقتصاد جهانی است، افزود: امروز قدرت پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان فرامنطقه‌ای کاملا درک و احساس  شده است و کشورهای فرامنطقه‌ای سیگنال‌های اقتدار هوایی ما را در رزمایش‌های پهپادی دریافت کرده‌اند.

 

سامانه پدافندی رسول، دفاع هوایی بدون سرنشین با تحرک و سرعت بسیار بالا

امیر سرتیپ دوم علی اسدی فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب در جمع فرماندهان و مسئولان این منطقه پدافندی گفت:  پهپاد کرار مسلح به موشک مجید به عنوان دفاع هوایی بدون سرنشین با تحرک و سرعت بسیار بالا جایگزین سامانه های پدافندی زمین پایه با سرنشین شده است که قدرت کشف و رهگیری همه هدف ها در موقعیت های مختلف را دارد.

 

وی ادامه داد: افزایش توان رزم پدافند هوایی و بازدارندگی در موقعیت های مختلف سرزمینی و آب و هوایی یکی از ویژگی های برجسته این سامانه است.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب خاطرنشان کرد: موفقیت تست عملیاتی پهپاد کرار مسلح به موشک مجید با قابلیت رزم هوایی به عنوان دست بلند نیروی پدافند هوایی به طور چشمگیری توان رزمی پدافند هوا پایه را افزایش داده است و تاثیر مستقیمی در بازدارندگی دفاعی دارد.

وی افزود: الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک مجید نشان‌دهنده خودباوری و عزم راسخ متخصصان داخلی است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :