موضوعات ‌مرتبط: ورزشی فوتبال

a/153419 :کد

خداحافظی مدافع اسیق یوونتوس از فوتبال

مدافع سابق یوونتوس وتیم ملی ایتالیا به طوررسمی ازفوتبال خداحافظ کرد

  ﺳﻪشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ — ۰۲:۴۹
تعداد بازدید : ۷۳   
 تحلیل ایران -مدافع سابق یوونتوس وتیم ملی ایتالیا به طوررسمی ازفوتبال خداحافظ کرد

مدافع سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کرد،کیه‌لینی در پیام خداحافظی‌اش از فوتبال نوشت: "تو زیباترین وهیجان‌انگیزترین سفر زندگی من بودی.

به گزارش تحلیل ایران، جورجیو کیه‌لینی، مدافع سابق یوونتوس و ایتالیا که در دو سال اخیر در لیگ آمریکا بازی می‌کرد، با انتشار ویدئویی در صفحات شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماهی، به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کرد و کفش‌هایش را آویخت.

 

کیه‌لینی در پیام خداحافظی‌اش از فوتبال نوشت: "تو زیباترین وهیجان‌انگیزترین سفر زندگی من بودی.

 

تو همه چیز من بوده ای. با تو راهی بی نظیر و فراموش نشدنی را پیمودم. اما اکنون زمان شروع فصل‌های جدید، مواجهه با چالش‌های جدید و نوشتن صفحات مهم و هیجان‌انگیز بیشتر از زندگی فرا رسیده است."

 

کیه‌لینی پس از گذراندن یک سال قرضی در فیورنتینا، ۱۸ سال در یوونتوس بازی کرد و دوران بسیار موفقی را در تورین سپری کرد. او با ۵۶۱ بازی برای یووه پس از جیانلوئیجی بوفون (۶۸۵) و الساندرو دل پیرو( (۷۰۵ در رده سوم بیشترین بازی برای یووه در تاریخ این باشگاه قرار دارد.

 

کیه‎لینی یکی از اعضای کلیدی تیم یوونتوس بود که ۹ قهرمانی متوالی سری‌آ را بین فصل‌های ۱۲-۲۰۱۱ و ۲۰-۲۰۱۹ به دست آورد و یک قهرمانی در لیگ سری B و پنج قهرمانی در کوپا ایتالیا را به تعداد جام‌های خود اضافه کرد. این بازیکن ایتالیایی همچنین دو بار با یوونتوس نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. یووه در فینال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ به ترتیب مغلوب بارسلونا و رئال مادرید شد.

 

کیه‌لینی تابستان گذشته از بازی‌های ملی کناره‌گیری کرد و در فینالیسیما در ورزشگاه ومبلی بین ایتالیا، قهرمان اروپا و آرژانتین، قهرمان آمریکای جنوبی، آخرین بازی را برای تیم ملی کشورش انجام داد.او اولین بازی خود را برای بزرگسالان ایتالیا در سال ۲۰۰۴ انجام داد و ۱۱۷ بازی ملی انجام داد. او همراه با تیم ملی ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد.

 

کیه‌لینی، فصل گذشته پس از جدایی از یووه، لس‎‌آنجلس اف سی در لیگ آمریکا پیوست و امروز این مدافع ۳۹ ساله اعلام بازنشستگی کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :