موضوعات ‌مرتبط: ورزشی کشتی

a/153430 :کد

استارت قطار پاریس از ایستگاه ساری

کشتی آزاد قهرمانی کشور

  چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ — ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۸۴   
 تحلیل ایران -کشتی آزاد قهرمانی کشور

پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان ایران، انتخابی تیم ملی کشتی امروز (چهارشنبه) در سالن سیدرسول حسینی ساری آغاز شد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از ایرنا،این مسابقات با حضور ۳۷۵ آزادکار از سراسر ایران برگزار می‌شود و نخستین مرحله چرخه انتخابی المپیک به شمار می‌رود. محسن کاوه سرمربی تیم کشتی آزاد و غلامرضا محمدی سرمربی جوانان به‌عنوان ناظران فنی در سالن حضور دارند.

مهدی تقوی دارنده ۲ نشان طلای قهرمانی جهان در کشتی آزاد از جمله چهره‌هایی بود که در جایگاه کمیته فنی در کنار کاوه و محمدی تماشاگر این رقابت شد. هر چند که تقوی رسما به‌عنوان عضو کادر فنی انتخاب نشده اما حضور وی در جایگاه کمیته فنی فرضیه انتخاب او به‌عنوان دستیار محسن کاوه را تقویت کرده است.

ضمن این که قرار بود اباذر اسلامی نیز به‌ عنوان ناظران فنی در این دوره از رقابت‌ها نظاره‌گر عملکرد آزادکاران باشد.

امید شایگان رئیس هیئت کشتی استان مازندران در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد کامران قاسم‌پور مصدوم و به محل مسابقات نیامده اما مجتبی گلیج وزن‌کشی کرده اما به احتمال زیاد کشتی نخواهد گرفت اما علی سوادکوهی مشکلی برای کشتی ندارد.

بنا بر اعلام امید شایگان مازندران بیش از ۴۰ کشتی‌گیر در این دوره از رقابت‌ها دارد. ۱۶ کشتی‌گیر در قالب سهمیه استان و تیم‌های ملی برای این استان کشتی خواهند گرفت و ۲۵ کشتی‌گیر نیز به عنوان سهمیه در استان‌های دیگر حضور خواهند داشت.

حدود ۵۰۰ تماشاگر برای تشویق آزادکاران به سالن آمدند. امید شایگان از حضور احتمالی سه هزار دوستدار کشتی در این سالن خبر داد.

این پیکارها در سه روز برگزار خواهد شد که در روز نخست مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵ و ۹۷ برگزار می‌شود. در وزن ۵۷ کیلوگرم ۳۲ آزادکار، در وزن ۶۵ کیلوگرم ۳۳ کشتی‌گیر و در وزن ۹۷ کیلوگرم ۳۶ مدعی حضور دارند.

مسیرهای منتهی با سالن سیدرسول حسینی ترافیک شدیدی دارند و اطراف سالن نیز شمار زیادی از دوستداران کشتی منتظر ورود به محل رقابت‌ها هستند.

نیروهای نظامی و انتظامی در خیابان‌های منتهی به سالن حضور داشته و نظم چشم‌گیری در ورودی سالن حکم‌فرما است.

رقابت‌های قهرمانی کشور راس ساعت ۱۰ صبح با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

ابراهیم چی‌چی اغلو داور سرشناس کشتی جهان و نماینده اتحادیه جهاانی، ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی و محمد مصلایی‌پور در سالن حضور دارند.

پیکارهای کشتی قهرمانی کشور با رقابت علی بیگلری از استان قزوین و ابوالفضل بابالو از استان تهران آغاز شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :