موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی آب و حیات

a/153458 :کد

کمبود قابل توجه آب پشت سدها!

۸۴درصد ظرفیت ذخایر سدهای تهران خالی است!

  پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ — ۲۲:۲۹
تعداد بازدید : ۵۷   
 تحلیل ایران -۸۴درصد ظرفیت ذخایر سدهای تهران خالی است!

درحال حاضر ۸۴درصد ظرفیت ذخایر سدهای تهران خالی است و وضعیت کم‌آبی در سدهای شرق تهران، از وضعیت سدهای غرب تهران نیز شدیدتر است.

به گزارش تحلیل ایران، پاییز خشکی را در استان تهران سپری می‌کنیم، به‌طوری که میزان بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال، افتی 43درصدی داشته است. کاهش بارش‌ها در تهران و ادامه‌دار شدن خشکسالی در این استان برای چهارمین سال متوالی، در کاهش شدید ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران خود را نشان داده است.

 

درحال حاضر 84درصد ظرفیت ذخایر سدهای تهران خالی است و وضعیت کم‌آبی در سدهای شرق تهران، از وضعیت سدهای غرب تهران نیز شدیدتر است.

 

در جدول زیر، آخرین وضعیت ذخایر سدهای تهران گردآوری شده است.

 

همانطور که در جدول بالا مشخص است، میزان ذخایر سدهای تهران در شرایط نرمال در پایان آذرماه باید حداقل 597 میلیون مترمکعب باشد، اما در حال حاضر میزان ذخایر سدهای تهران تنها 292 میلیون مترمکعب است و با 305 میلیون مترمکعب کسری نسبت به شرایط نرمال مواجه است.

 

3 سد تهران کمتر از 20درصد ذخیره آبی دارند و در سد لار تقریبا 99درصد مخزن سد خالی است. سدهای شرق تهران (لار، لتیان و ماملو) نسبت به سال خشک گذشته نیز، شرایط بدتری دارند. سدهای غرب تهران (طالقان و امیرکبیر) اگرچه نسبت به شرایط خشک سال گذشته در روز مشابه، وضعیت بهتری دارند؛ اما ذخایر این سدها نیز نسبت به ذخایر نرمال در این زمان از سال، فاصله قابل توجهی دارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :