موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/153496 :کد

اسرائیل از گشوده شدن جبهه جولان اشغالی میترسد

رژیم صهیونیستی از گشوده شدن جبهه جولان اشغالی میترسد

  شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ — ۱۷:۵۱
تعداد بازدید : ۶۷   
 تحلیل ایران -رژیم صهیونیستی از گشوده شدن جبهه جولان اشغالی میترسد

تشدید تحرکات ارتش سوریه و گروه های محور مقاومت در جبهه جولان که با شلیک دو موشک به سمت روستای البقاعه در جولان اشغالی همراه بود، زنگ خطر گشایش یک جبهه جدید در شمال سرزمین های اشغالی را به صدا دراورد.

به گزارش تحلیل ایران، همزمان با ادامه نبرد مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نوار غزه، جبهه جولان اشغالی در جنوب سوریه نیز با افزایش تحرکات خود نگرانی های ارتش رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

 

پیش از این در خبری از شلیک دو موشک از خاک سوریه به سمت جولان اشغالی خبر داده بودند.
 

همزمان با این حمله یک نظامی ارتش اسرائیل در جولان اشغالی نیز مدعی شد در واکنش به شلیک دو موشک از خاک سوریه به سمت روستای بوقاعه در جولان اشغالی، توپخانه ارتش اسرائیل اطراف روستای حضر و المقروصه در دامنه جبل الشیخ در جنوبی ترین نقطه ریف دمشق را هدف قرار داد.

 

این منطقه از سال 2013 شاهد حضور پررنگ ارتش سوریه و متحدانش با هدف مقابله با گروه های مسلح تحت حمایت اسرائیل در جنوب سوریه بود. اسرائیل همچنین اخیرا اقدام به هدف قرار دادن یک خودرو در شهر البعث در استان قنیطره کرد که منجر به شهادت 4 نفر از نیروهای مقاومت شد.

 

تل آویو به وضوح متوجه تقویت حضور پررنگ گروه های محور مقاومت در کنار ارتش سوریه در جبهه جولان شده است و از همین رو تلاش دارد تا از سایه تهدیدات علیه خود در این جبهه بکاهد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :