موضوعات ‌مرتبط: سیاسی فلسطین

a/153527 :کد

لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز هفتادوسوم

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در جدیدترین حملات هوایی علیه غزه

  دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ — ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۶۵   
 تحلیل ایران -برجای ماندن صدها شهید و زخمی در جدیدترین حملات هوایی علیه غزه

بمباران مراکز درمانی نوار غزه و برجای ماندن صدها شهید و زخمی در این باریکه در کنار درگیری شدید مبارزان فلسطینی با عناصر متجاوز در خان یونس از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، در حالی که جدیدترین موج حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است اشغالگران صهیونیست به صورت تعمدی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این باریکه را بمباران می‌کنند.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در جدیدترین حملات هوایی علیه نوار غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته و بامداد امروز دوشنبه مناطق مختلف نوار غزه را در هم کوبیدند به طوری که این حملات هوایی بیت حانون، بیت لاهیا، الشجاعیه، دیر البلح، المغازی، البریج، خان یونس و رفح را در برگرفت.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک ساختمان در اطراف بیمارستان شفا واقع در شهر غزه را بمباران کردند که باعث به وجود آمدن آتش سوزی دراین منطقه شد.

حمله هوایی این جنگنده‌ها علیه منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در جدیدترین حملات هوایی علیه غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که تنها در جریان بمباران منازل مسکونی در جبالیا واقع در نوار غزه دست کم ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات توپخانه ای خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه به ویژه منطقه الصحابه واقع در محله الدرج در مرکز شهر غزه شدت داده‌اند.

مدیر کل وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ شهید در حملات رژیم صهیونیستی به جبالیا برجای مانده و ۱۰۰ تن دیگر نیز همچنان زیر آوار این حملات قرار دارند. ۲۰ فلسطینی نیز تاکنون در جریان این حملات زخمی شده‌اند.

درگیری شدید مبارزان فلسطینی با متجاوزان در محور جنوبی غزه

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین به مبارزات خود علیه اشغالگران صهیونیست در محورهای مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که درگیری‌های شدیدی میان این نیروها و متجاوزان صهیونیست در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه در جریان است.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در جدیدترین حملات هوایی علیه غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به نقل از ارتش این رژیم اذعان کردند که دست کم چهار تن از نظامیان صهیونیست در جریان درگیری‌های زمینی با نیروهای مقاومت در جنوب نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند و تعدادی نیز به شدت زخمی شده‌اند.

این در حالی است که بنا به اذعان این رسانه‌ها، آمار نظامیان به هلاکت رسیده و یا زخمی شده در درگیری‌های نوار غزه بسیار بیشتر از آن چیزی است که منابع رسمی اعلام می‌کنند.

دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی‌ها باقی نمانده است

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دست به ارتکاب جنایات پی در پی در شمال ای باریکه می‌زند.

این وزارتخانه تاکید کرد: دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی‌ها و بیماران باقی نمانده است.

هلال احمر فلسطین نیز از جامعه بین الملل خواست از کادر پزشکی و نیروهای درمانی در کنار مراکز پزشکی در نوار غزه حمایت به عمل آورد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: اقدامات اشغالگران صهیونیست بخشی از سناریویی به شمار می‌رود که در شمال نوار غزه و از بیمارستان شفا آغاز شد.

وی در ادامه افزود: هدف قرار دادن بیمارستان ناصر بخشی از سیاست رژیم صهیونیستی برای نابود کردن سیستم بهداشتی و درمانی نوار غزه به شمار می‌رود.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تصریح کرد: هدف قرار دادن این بیمارستان می‌تواند سیستم بهداشتی و درمانی جنوب نوار غزه را نابود کند.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در جدیدترین حملات هوایی علیه غزه

پیش از این نیز رئیس سازمان جهانی بهداشت در سخنانی با اعلام نگرانی از حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه گفته بود: از تخریب بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه طی حملات روزهای گذشته بسیار وحشت زده و نگران هستیم. ما به شدت نگران امنیت آوارگانی هستیم که در ساختمان بیمارستان کمال عدوان پناه گرفته بودند و حملات علیه این آوارگان برخلاف پروتکل‌های حقوقی است.

به گفته رئیس سازمان جهانی بهداشت، سیستم بهداشتی غزه در حالت فروپاشی کامل قرار دارد و از دست دادن یک بیمارستان دیگر ضربه سختی به نظام درمان این منطقه جنگ زده می‌زند.

طی ساعت‌های گذشته نیز اعلام شد که توپخانه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن بیمارستان کودکان و زایمان در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه باعث شهادت یک نفر و زخمی شدن تعداد دیگری از بیماران و افراد حاضر در بیمارستان شد.

حمله نظامیان اشغالگر به کرانه باختری و زخمی شدن چند فلسطینی

از سوی دیگر نظامیان اشغالگر طی بامداد امروز مانند روزهای گذشته به شهرها و منطقه‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند. این اشغالگران به شهر دورا واقع در جنوب الخلیل و منطقه حبله در جنوب قلقیلیه یورش بردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی در جریان یورش نظامیان اشغالگر به روستای باقه الحطب واقع در شرق شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری زخمی شد.

تلویزیون فلسطین نیز خبر داد که نظامیان صهیونیست به اردوگاه الدهیشه واقع در شهر بیت لحم حمله کردند. منطقه شویکه واقع در طولکرم نیز شاهد یورش این نظامیان اشغالگر بوده است.

گزارش‌های رسانه‌ای از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیت امر واقع در شمال الخلیل حکایت دارد. اردوگاه‌های العزه و عایده واقع در بیت لحم نیز از یورش این اشغالگران در امان نمانده‌اند.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز تلاش کردند با شلیک گسترده به سمت نظامیان اشغالگر مانع پیشروی آنها در منطقه عقابا واقع در شمال طوباس شوند.

همچنین در یورش نظامیان صهیونیست به شهر اریحا یک جوان فلسطینی دیگر به ضرب گلوله این اشغالگران زخمی شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :