موضوعات ‌مرتبط: فناوری علم و فناوری

a/153539 :کد

ایران برتر در 17 کشور در تولید علم

ایران کشور هفدهم دنیا در تولید علم

  دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ — ۱۴:۱۸
تعداد بازدید : ۷۴   
 تحلیل ایران -ایران کشور هفدهم دنیا در تولید علم

بر اساس استنادات انجام شده و آخرین ارزیابی ها ، جایگاه ایران در تولیدات علمی فناوارانه در بین کشورهای جهان ۲۷ است و ایران اسلامی در تولیدات علمی در رتبه هفدهم دنیا قرار گرفته است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از ایرنا، جمهوری اسلامی ایران از نظر تعداد استنادهای پروانه‌های ثبت اختراع به تولیدات علمی، در میان کشورهای اسلامی رتبه دوم را به دست آورده است.

 در بازه زمانی ۱۰ ساله تا ۲۰۲۱، ایران با هشت هزار و ۸۸۴ استناد از پروانه های ثبت اختراع رتبه دوم کشورهای اسلامی را کسب کرده و عربستان و ترکیه اول و سوم شده‌اند.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام توضیح داد: بر اساس این شاخص، می توان نتیجه گرفت که پیشرفت ها و نوآوری های فناورانه تا چه حد بر دستاوردها و یافته‌های پژوهش‌های علمی استوار است.

وی ادامه داد: در بازه ۱۰ ساله ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱، بیش از ۹۹ میلیون مدرک علمی در سطح جهان تولید شده است که از این شمار یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۳۲ مدرک در پروانه‌های ثبت اختراع مورد استناد قرار گرفته است.

 

فاضل‌زاده گفت: در این مدت ۷۵۲ هزار و ۴۲۱ مدرک علمی با وابستگی سازمانی ایران منتشر شده است که از این ۱۳ هزار و ۵۴ مدرک توسط ۲۲ هزار و ۲۴۸ پروانه ثبت اختراع مورد استناد قرار گرفته است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :