موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/153548 :کد

ارمنستان و سامانه ضد پهپادی «آکاش»

ارمنستان به سامانه ضد پهپادی «آکاش» مجهز می‌شود

  ﺳﻪشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ — ۰۷:۵۱
تعداد بازدید : ۶۴   
 تحلیل ایران -ارمنستان به سامانه ضد پهپادی «آکاش» مجهز می‌شود

ارمنستان برای تقویت پدافند هوایی و مقابله با پهپادهای دشمن، خود را به سامانه دفاع موشکی «آکاش» ساخت هند مجهز می‌کند.

به گزارش تحلیل ایران، ارمنستان به یکی از بزرگترین وارد کنندگان تسلیحات هندی مبدل شده است و گزارش‌ها حاکیست که این کشور سامانه دفاع موشکی برد کوتاه «آکاش» را به هند سفارش داده است.

 

وبگاه «ماسیس پست» روز دوشنبه نوشت، به دلیل حساسیت‌های موجود هیچکس این موضوع را به طور رسمی تایید نمی‌کند، اما اسناد موجود نشان می‌دهد که این سفارش قبلا انجام شده است. ارمنستان پیشتر از هند سامانه راکت انداز وارد کرده بود.

 

سامانه دفاع موشکی متحرک آکاش برای محافظت از نقاط آسیب پذیر برابر حملات هوایی ساخته شده است. آکاش می‌تواند به طور همزمان با چند هدف درگیر شود و مجهز به سامانه جنگل نیزهست.  

 

آکاش با توانایی خود در درگیری با چندین هدف و انهدام پهپاد و موشک‌های کروز نیاز ایروان برای مقابله با پهپادهای جمهوری آذربایجان را برآورده می‌کند.

 

ارمنستان سرمایه گذاری‌های دفاعی خود را در سال گذشته تقریبا2  برابر کرده است. در سال ۲۰۲۲، هزینه‌های دفاعی این کشور واقع در قفقفاز حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار بود. این هزینه در سال ۲۰۲۴، ۱.۴ میلیارد دلار خواهد بود.

 

پیشتر، نخست وزیر جمهوری آذربایجان در ملاقات با مقام ارشد دولت هند خواسته بود که ارسال تسلیحات به ارمنستان متوقف شود.

 

«علی اسدوف» نخست وزیر جمهوری آذربایجان در دیدار با «آنوپریا پاتل» وزیر امور بازرگانی و صنعت هند از این کشور خواست تا ارشت ارمنستان را تجیهز  نکند.

 

رئیس پارلمان ارمنستان نیز درباره نارضایتی باکو از خرید‌های تسلیحاتی ایروان گفت، باکو در حالی از خریدهای دفاعی ارمنستان شکایت دارد که خود به خرید تسلیحات ادامه ‌می‌دهد.

 

«آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنسنان گفت: «رسما اعلام می‌کنم ارمنستان هیچ برنامه‌ای برای حمله به هیچ کشوری ندارد.» 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :