موضوعات ‌مرتبط: ورزشی فوتبال

a/153551 :کد

دیدار مدعیان در سه هفته پایانی لیگ

دیدار های مدعیان در ایستگاه های آخر نیم فصل

  ﺳﻪشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ — ۰۸:۰۱
تعداد بازدید : ۷۹   
 تحلیل ایران -دیدار های مدعیان در ایستگاه های آخر نیم فصل

سه تیمی که از آنها به عنوان مدعیان قهرمانی لیگ بیست و سوم نام برده می‌‍شود، تا پایان نیم فصل چند دیدار سخت پیش رو دارند اما به نظر می‌رسد سپاهانی‌ها شرایط بهتری برای صدرنشینی دارند.

به گزارش تحلیل ایران، تنها ۴ هفته تا پایان نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر باقی مانده است و تیم‌های استقلال تهران، سپاهان و پرسپولیس برای قهرمانی در این مسابقات با هم در رقابت هستند. در ادامه نگاهی به دیدارهای این ۳ تیم انداخته‌ایم.

 

استقلال تهران

تیم فوتبال استقلال در حال حاضر با ۲۵ امتیاز و انجام ۱۲ بازی در صدر جدول قرار دارد. شاگردان جواد نکونام پس از تساوی جنجالی در دربی صد و دوم، باید در هفته سیزدهم به مصاف نساجی مازندران برود، این دیدار روز ۲۸ آذر برگزار می‌شود و ۳ امتیاز آن برای هر دو تیم مهم است. استقلال برای حفظ صدر جدول محکوم به پیروزی در این بازی است و از طرفی نساجی هم که با ۹ امتیاز در رده پانزدهم جدول است باید بازی‌های باقی مانده خود را با پیروزی به اتمام برسد تا در پایان نیم فصل از قعر جدول فاصله بگیرد. این بازی به میزبانی استقلال و در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

استقلالی‌ها پس از دیدار با نساجی و در هفته چهاردهم باید روز دوم دی ماه و در سیرجان رو در روی تیم گل گهر قرار گیرد. گل گهری ها از ۵ بازی که در نیم فصل اول تاکنون از حریفان خود میزبانی کرده‌اند، آمار دو پیروزی، دو تساوی و یک شکست را به ثبت رسانده‌اند و نتایج آنها در سیرجان سینوسی بوده است. گل گهر با دو تیم ملوان و ذوب آهن برای قرارگیری در جمع ۵ تیم برتر مسابقات در حال رقابت است و این موضوع نشان دهنده این است که استقلال در این دیدار خارج از خانه هم کار سختی دارد.

 

تیم جواد نکونام در هفته پایانی نیم فصل و در تهران میزبان پیکان است. در این بازی بار دیگر فوتبال دوستان شاهد رویارویی دو استقلالی روی نیمکت دو تیم هستند. پیکان که تا هفته دهم رسول خطیبی را روی نیمکت خود می‌دید به دلیل کسب نتایج ضعیف مدیران این باشگاه با اخراج خطیبی، رضا عنایتی را به عنوان سرمربی تیم خود معرفی کردند. ۴ تیم هوادار، پیکان، صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان ۱۰ امتیازی هستند و رقابت آنها در نیمه دوم جدول هم به نوع خود مهم و حساس است و لغزش هر کدام از این تیم‌ها می‌تواند تیم دیگری را به رده‌های بالاتر بفرستد. با توجه به حضور هواداران استقلال در این بازی، شاگردان نکونام به نظر کار آسان‌تری را برابر این تیم در مقابل دو تیم خواهند داشت.

 

سپاهان

تیم فوتبال سپاهان با انجام ۱۱ بازی و کسب ۲۴ امتیاز در جایگاه دوم جدول جای دارد. این تیم پس از دیدارهای هفته چهارم و به دلیل عدم رعایت سقف بودجه از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ۴ امتیاز از این تیم کسر شد که اگر چنین اتفاقی رخ نمی‌داد، شاگردان ژوزه مورایس اکنون با ۲۸ امتیاز و اختلاف ۳ امتیازی و یک بازی کمتر نسبت به استقلال تهران در صدر جدول قرار داشتند. سپاهان تا پایان نیم فصل باید ۴ بازی برگزار کند که در این مورد دست بالاتری نسبت به استقلال تهران دارد.

 

سپاهان در هفته سیزدهم میهمان هوادار در تهران است و ژوزه مورایس در این بازی مصدومی ندارد و با تمام قوا می‌تواند در مقابل این تیم ظاهر شود. در طرف مقابل تیم هوادار همانطور که پیش از این به آن اشاره کرده بودیم با تیم‌های پیکان، صنعت نفت و فولاد رقابت تنگاتنگی در نیمه دوم جدول رده بندی دارد و فکری و شاگردانش می‌دانند که اگر در این بازی امتیاز از دست دهند اوضاع خوبی در ادامه مسابقات نخواهند داشت و حتی ممکن است در پایان نیم فصل نیمکت این تیم با تغییراتی مواجه شود.

 

دیدار بعدی سپاهان با آلومینیوم اراک و در ورزشگاه نقش جهان است. این بازی در تاریخ ۳ دی برگزار می‌شود و سپاهان در این بازی می‌تواند از حضور هواداران خود بهره ببرد. آلومینیوم یکی از بهترین شروع‌های فصل خود را داشت اما با وقفه‌های طولانی که در برخی از هفته‌های لیگ رخ داد، شکل بازی این تیم هم عوض شد و در بعضی از بازی‌ها هم این تیم روی اشتباه داوری نتوانست امتیاز کامل را دشت کند. آلومینیوم و گل گهر هر کدام ۱۷ امتیازی هستند و علاوه بر اینکه رقیب سر سختی برای یکدیگر محسوب می‌شوند، رقابت سختی هم با تیم‌های ملوان و ذوب آهن برای قرارگیری در رده‌های بهتر جدول دارند. به نظر می‌رسد شاگردان مورایس در این بازی کار راحتی نخواهند داشت و نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد این است که آلومینیومی‌ها در ۷ بازی خارج از خانه خود تاکنون ۳ پیروزی و ۴ شکست را کسب کرده‌اند و نبود تساوی در کارنامه آنها نوید از یک دیدار جذاب را خواهد داد.

 

سپاهانی‌ها در دیدار معوقه از هفته ششم روز ۸ دی و در سیرجان میهمان گل گهر خواهند بود. این بازی جدال تفکرات سرمربیان پرتغالی و یونانی دو تیم است، سپاهانی‌ها اگر می‌خواهند به دنبال یک قهرمانی بی چون و چرا در پایان نیم فصل باشند باید در تمام بازی‌های خود پیروز شوند. گل گهر تا پایان نیم فصل باید از استقلال تهران و سپاهان میزبانی کند و نگاه پرسپولیسی‌ها به ساق پای بازیکنان گل گهر است تا با توقف این دو تیم آنها بتوانند با پیروزی برابر حریفان، خود را به صدر جدول برسانند. نمی‌توان این بازی را برای سپاهان آسان توصیف کرد زیرا هر دو تیم از بازیکنان خوبی برخوردار هستند و همین موضوع نوید یک بازی زیبا را برای تماشاگران خواهد داشت.

 

سپاهان در آخرین بازی خود در نیم فصل باید در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به مصاف شمس آذر یکی از تیم‌های شگفتی ساز فصل بیست و سوم برود. شاگردان سعید دقیقی اولین فصل حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کنند و بسیار پخته‌تر از تیم‌های سابقه دار لیگ برتر هستند. شمس آذر در این مدت تنها یک بار و آن هم در دیدار هفته ۱۲ مقابل نساجی توانست در یک بازی خانگی پیروز شود که این موضوع می‌تواند به شاگردان ژوزه مورایس انگیزه مضاعف دهد تا برنده دیدار با این تیم قزوینی باشند.

 

پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس هم مانند سپاهان باید تا پایان نیم فصل ۴ بازی انجام دهد. شاگردان یحیی گل محمدی در بازی هفته سیزدهم باید در ورزشگاه غدیر اهواز رو در روی استقلال خوزستان قرار گیرند. پرسپولیسی‌ها در ۸ بازی اخیر خود تنها یک پیروزی برابر هوادار داشته‌اند و در این مدت امتیازات زیادی را از دست داده‌اند. استقلال خوزستان هم که در ۱۲ بازی گذشته خود تنها ۴ امتیاز به دست آورده برای فرار از قعر جدول باید در ۳ بازی باقی مانده خود حداقل امتیازات را به دست آورد.

 

در دومین بازی، سرخ‌پوشان پایتخت باید روز سوم دی ماه و در ورزشگاه آزادی از شمس آذر قزوین میزبانی کنند. شمس آذر با ۱۶ امتیاز در مکان نهم جدول قرار دارد و اگر بتواند بازی‌های باقی مانده خود را در نیم فصل با برتری پشت سر بگذارد، ۲۵ امتیازی خواهند شد و یکی از بهترین نتایج تاریخ تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ برتر را به ثبت خواهد رساند. پرسپولیس هم برای اینکه از کورس مدعیان عقب نماند محکوم به کسب حداکثری امتیازات در بازی‌های باقی مانده بود خود است.

 

پس از دیدار با شمس آذر، پرسپولیس در بازی عقب افتاده از هفته یازدهم لیگ برتر باید در تهران به مصاف نساجی برود. پرسپولیس در روی کاغذ از ۴ بازی خود در ۳ دیدار کار نه چندان سختی خواهد داشت اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که نساجی هم مانند استقلال خوزستان، برای فرار از قعر جدول نیازمند پیروزی در دیدارهای پیش روی خود است و این موضوع کار شاگردان گل محمدی را برای پیروزی در این بازی سخت خواهد کرد.

 

پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر باید رفسنجان رو در روی مس برود. تیم مس با اینکه یکی از تیم‌های صنعتی فوتبال ایران محسوب می‌شود اما در فصل بیست و سوم با مشکلات زیاد مالی دست و پنجه نرم کرده است و اوضاع خوبی در این خصوص ندارد. مس رفسنجان با ۱۴ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد و برای قرارگیری در نیمه اول جدول رقابت سختی با تیم‌های شمس آذر و آلومینیوم اراک دارد و باید دید شاگردان گل محمدی می‌توانند در بازی‌های خود پیروز شوند یا خیر.

در پایان نیم فصل، سال گذشته تیم پرسپولیس با ۳۲ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

 

اگر سپاهان بتواند ۴ بازی باقی مانده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد ۳۶ امتیازی خواهد شد، استقلال تهران اگر در ۳ بازی آخر خود دست پُر از زمین خارج شود ۳۴ امتیازی می‌شود و پرسپولیس اگر در ۴ بازی آخر خود بتواند حریفان خود را شکست دهد، ۳۳ امتیازی می‌شود. هر ۳ تیم شانس شکستن رکورد فصل گذشته پرسپولیس را دارند و اگر سپاهان بتواند به ۳۶ امتیاز برسد و با توجه به کسر ۴ امتیازی از این تیم، یکی از بهترین تیم‌های چند فصل اخیر فوتبال ایران نام خواهد گفت.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :