موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست پالایشگاه نفت

a/153565 :کد

قانون‌گریزی در زمینه محیط زیست

پالایشگاه در مدار بهینه‌سازی سوخت قرار دارد.

  ﺳﻪشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ — ۱۲:۴۳
تعداد بازدید : ۷۰   
 تحلیل ایران -پالایشگاه در مدار بهینه‌سازی سوخت قرار دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با تاکید بر اینکه مازوت سوزی نداریم، گفت: اکنون ٩ پالایشگاه در فاز بهینه‌سازی سوخت قرار دارد قطعا اعتبار زیادی می‌خواهد اما دولت در این زمینه گام برداشته است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از ایرنا، رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست روز سه شنبه در بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی افزود: محیط زیست پشتوانه اصلی تولید و توسعه وام دار محیط زیست است و ما توسعه پایدار همراه با حفظ محیط‌زیست را می پذیریم.

وی اظهارداشت:در چند سال گذشته محیط‌ زیست و هرآنچه در آن است دستخوش تغییرات اساسی شده و همگام با آن توسعه به اشکال مختلف اتفاق افتاده است اما طوری بود که توان محیط زیست را گرفت و چالش های زیادی مانند آلودگی هوا، آب و خاک را برای بشریت رقم زد.

وی ادامه داد: کشورهای به اصطلاح توسعه یافته محیط‌زیست دنیا را به این روز انداخته اند اما به اعتقاد ما کشوری توسعه یافته است که مولفه های زیستی در آن جایگاه بالایی داشته باشد حالا ببینیم کشورهایی که دنیا را به این روز کشاندند و انباشتی از آلاینده ها را نشر دادند آیا توسعه یافته اند یا جاه طلب هستند.

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست تاکید کرد: می دانیم در هر صورت توسعه مخرب محیط زیست است اما می توانیم با انجام کارهایی تخریب را کاهش دهیم، باید به بازسازی و پرداخت خسارت اعتقاد داشته باشیم اما در کشور این اتفاق نمی افتد در کشور قانون گریزی در زمینه محیط زیست زیاد است.

وی گفت: قانون هوای پاک اجرا نمی شود در حالیکه که بر اساس این قانون وظیفه همه دستگاه‌ها مشخص شده است ، چرا قانون معادن اجرا نمی شود؟ چرا وزارت صنعت ماده ١١ قانون هوای پاک را اجرا نمی کند؟ باید پاسخگو باشند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :