موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/153570 :کد

امضای قانون مهاجرتی جدید از سوی مخالف بایدن

امضای قانون مهاجرتی جدید از سوی مخالف دولت بایدن در تگزاس

  ﺳﻪشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ — ۱۴:۴۵
تعداد بازدید : ۶۹   
 تحلیل ایران -امضای قانون مهاجرتی جدید از سوی مخالف دولت بایدن در تگزاس

فرماندار ایالت تگزاس قانون مهاجرتی جدیدی را امضا کرد که به موجب آن به این ایالت اجازه داده می شود تا مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند، را دستگیر کند.

به گزارش تحلیل ایران،«گرگ ابوت» فرماندار ایالت جمهوری‌خواه تگزاس در راستای اصلاح سیاست‌های مهاجرتی، یکی از سخت‌ترین قوانین مهاجرت ایالتی در تاریخ مدرن ایالات متحده آمریکا را جهت اجرایی شدن، امضا کرد.

 

به گزارش «سی‌بی‌اس نیوز» قانون مذکور این اجازه را به مقامات ایالتی برای دستگیری و اخراج مهاجرانی می‌دهد که متهم به عبور غیرقانونی از مرز آمریکا با مکزیک هستند. به این ترتیب مهاجران دستگیر شده تحت تاثیر اتهامات جدید و غیرقانونی در سطح ایالت مکزیک دستگیر و زندانی می‌شوند.

 

علاوه بر این دستگیری و بازداشت مهاجران غیرقانونی، قانون مذکور این اجازه را به قضات ایالتی آمریکا می‌دهد تا دستور اخراج متهمان به نقض قانون مهاجرت را هم صادر کنند. قانون مورد نظر که از اوایل سال جاری از سوی قوه مقننه ایالتی تگزاس تصویب شد، تلاشی جدی از سوی این ایالت برای اصلاح سیاست‌های مرزی و نظارت بر ورود مهاجران بوده است.

 

گفته می‌شود قانون مذکور به طور قطع باعث درگیری حقوقی و سیاسی با گروه‌های حقوق مدنی و احتمالا دولت بایدن خواهد شد. گرگ ابوت در توضیح این قانون مذکور عنوان کرد: هدف از اجرای آن متوقف کردن موجب ورود غیرقانونی مهاجران به ایالت تگزاس است.

 

قرار است قانون مذکور در تاریخ مارس سال ۲۰۲۴ اجرایی شود.اگرچه ممکن است این تاریخ بسته به شکایت‌هایی که از آن می‌شود، تغییر کند. بسیاری از قانونگذاران دموکرات آمریکایی با قانون مذکور به مخالفت پرداخته و عنوان کرده‌اند که این قانون می‌تواند امنیت تگزاس را تحت تاثیر قرار دهد.

 

قانون مورد نظر آخرین تلاش نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس برای به چالش کشیدن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در باب سیاست‌های مهاجرتی دولت وی است. پیش از این نیز به دستور ابوت، ایالت تگزاس ده‌ها هزار مهاجر را با اتوبوس به شیکاگو، نیویورک و دیگر شهرهای تحت رهبری دموکرات‌ها منتقل کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :