موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات مجلس

a/153594 :کد

در راستای لیست انتخاباتی اصلاح طلبان

جلسات عارف با استانداران برای لیست انتخاباتی اصلاح‌‎طلبان

  چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ — ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۶۰   
 تحلیل ایران -جلسات عارف با استانداران برای لیست انتخاباتی اصلاح‌‎طلبان

محمدرضا خباز از نمایندگان ادوار اصلاحات در مجلس :ما جلساتی داریم که تعدادی از استانداران به عنوان شورای مشورتی آقای عارف حضور دارند و ایشان مایل است لیستی که مورد قبول اصلاح‌طلبان و مردم است ارائه شود.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس ، جبهه اصلاحات پس از آغاز دور جدید فعالیت های خود از تابستان امسال و ریاست آذرمنصوری به جای بهزاد نبوی موضع عدم مشارکت در انتخابات را در پیش گرفت. جواد امام سخنگوی این جبهه پس از آغاز پیش ثبت نام انتخابات مجلس موضع رسمی این جبهه را اینگونه مطرح کرد: «جبهه اصلاحات ایران همچنان درباره انتخابات هیچ توصیه‌ای ندارد.»

موضعی که از سوی بسیاری از اصلاح طلبان مخصوصا جوانان این جریان مورد انتقاد قرار گرفت. روزنامه شرق همان زمان در یادداشتی تند علیه این موضع نوشت: «اگر قرار است اول و آخرش توصیه و حرفی برای مردم نداشته باشیم، پس برای چه کار سیاسی می‌کنیم و تشکیلات و جبهه تشکیل می‌دهیم؟»

با گذر زمان انشقاق در موضع اصلاح طلبانی که به تعبیر قوچانی به شیوه تسخیر سفارت آمریکا در سال 57 به ریاست جبهه اصلاحات رسیده بودند عیان شد و احزاب مختلفی از اصلاح طلبان در گوشه و کنار اعلام کردند وارد گود انتخابات خواهند شد. صدای این انشقاق از تندترین حزب اصلاحات هم به گوش رسید، آنجایی که 3 نفر از اعضای حزب اتحاد ملت به اذعان خود از شورای مرکزی کناره گیری کردند ( البته بسیاری گفتند این کناره گیری به اجبار بوده است آنهم به اتهام ثبت نام در انتخابات!).

محمدرضا خباز نماینده ادوار اصلاحات در مجلس شورای اسلامی نیز در مصاحبه اخیر خود از فعالیت های انتخاباتی رئیس اسبق شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان برای تنظیم یک لیست انتخاباتی سخن گفته است. خباز در این مصاحبه میگوید: «ما جلساتی داریم که تعدادی از استانداران به عنوان شورای مشورتی ایشان (عارف) حضور دارند. آقای عارف علاقه‌مند هستند که کشور به سمت انتخابات حداکثری برود. ایشان همچنین مایل است که بتوان یک لیستی که مورد قبول اصلاح‌طلبان و مردم است ارائه کرد. ایشان یکسری فعالیت دارند.»

تحلیلگران سیاسی معتقدند برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب تلاش میکنند تا ریزش بدنه اجتماعی اصلاحات را ترمیم و این جریان را بار دیگر وارد چرخه سیاسی کشور کنند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :